نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:32 ق.ظ

هلند پیشتاز ایستگاه‌های خودروهای برقی در اروپا

13 آگوست 2021 نویسنده: شارلوت ون اوورکرک

تقریباً یک سوم شبکه ایستگاه‌های شارژ اروپا در هلند است. هلندی‌ها بیشتر به علت دوچرخه سواری شناخته می‌شوند، اما هلندی‌ها که از نظر آب و هوایی آسیب پذیر هستند راه را برای خودروهای برقی با بیشترین تعداد ایستگاه‌های شارژ در اروپا پیشروی می‌کنند.

تسلا و سایر وسایل نقلیه برقی را می‌توان تقریباً در هر گوشه خیابان‌های هلند متصل به شبکه متشکل از 75000 ایستگاه -تقریباً یک سوم کل اتحادیه اروپا- مشاهده کرد. سرمایه‌گذاری برای قرار دادن ایستگاه‌های شارژ کافی در دسترس رانندگان برای کشورهایی که برای آینده خودروهای تمام الکتریکی هدف تعیین کرده‌اند بسیار مهم است.

برای نیکن برگسما، زمانی که او تصمیم به خرید یک ماشین برقی گرفت، این ایده هنگامی رخ داد که چهار پست شارژ در انتهای جاده روتردام نصب شد. برگسما، دانشجوی 37 ساله که در مرکز شهر بندری زندگی می‌کند، گفت که می‌خواسته است در حفاظت از محیط زیست سهیم باشد. در حالی که در ابتدا عادت به ریتم شارژ با درد سر مواجه بود، او گفت که اکنون از این جهش بسیار خوشحال است.

از هر 40000 خودروی جدید که سالانه در هلند به فروش می‌رسد، تقریباً یک دستگاه برقی است که بخشی از آن ناشی از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های دیگر در دهه گذشته است. اما دولت هلند همچنین اطمینان داده است که رانندگان از زیرساخت‌هایی برای حمایت از تلاش برای ترک اعتیاد به سوخت‌های فسیلی برخوردار هستند. با توجه به اینکه یک سوم هلند در زیر سطح دریا قرار دارد، این کشور به ویژه در معرض تغییرات آب و هوایی است.

دولت هلند می‌خواهد همه خودروهای جدید از سال 2030 در هلند برقی باشند، جایی که ترافیک جاده‌ای یک پنجم گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد. هلند با وجود تصویری از محیط زیست، یکی از پنج تولید کننده بزرگ اتحادیه اروپا است و سرانه اتومبیل بیشتری نسبت به فرانسه یا یونان دارد.

نخست وزیر مارک روته-حزب VVD او به دلیل سیاست‌های طولانی مدت طرفدار اتومبیل به حزب vroom-vroom ملقب شده است-تنها در سال‌های اخیر پس از پیروزی‌های گروه‌های آب و هوایی در دادگاه‌های که هلند نقض قوانین اتحادیه اروپا بود، مسیر خود را تغییر داد. دلایل هر چه باشد، روند رو به افزایش است و هلند برای خودروهای برقی بسیار مناسب است.

Maarten van Biezen ، یکی از رهبران انجمن موتورسواری برقی (VER) ، گفت که مسافت‌های کوتاه در یکی از کوچکترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپا و یک شبکه جاده‌ای با کیفیت بالا مردم را ترغیب به انجام موتورهای الکتریکی می‌کند. او گفت که هلندی‌ها در سال 2012 ، خیلی زودتر از پاریس یا برلین، خودروهای برقی را تشویق کردند.

علاوه بر 75000 ایستگاه شارژ عمومی، حدود 190000 هلندی پست شارژ مخصوص خود را در خانه دارند.

به گفته انجمن خودروسازان اروپایی، حدود 30 درصد از نقاط شارژ خودروهای برقی اروپا در هلند است.

فرانسه و آلمان، بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا، عنوان سه کشور اول را به خود اختصاص داده‌اند که هریک 20 درصد از اتحادیه را تشکیل می‌دهند.

آژانس تجاری دولتی هلند RVO گفت: «هیچ کشور دیگری تراکم نقاط شارژ مشابه هلند را ندارد.»

حدود نیمی از ایستگاه‌های عمومی یا نیمه عمومی در دو استان آمستردام، لاهه و روتردام واقع شده‌اند که یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *