نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:12 ق.ظ

امیدواری به رشد استارتاپ بولیویایی خودروی برقی در کشور غنی از لیتیوم

14 مه 2023 – توسط کارلوس والدز -دکتر کارلوس اورتونو یک خودروی الکتریکی ساخت بولیوی را به خانه می‌برد، در لاپاز، بولیوی، 3 مه 2023. کوانتوم موتورز که در سال 2019 راه اندازی شد، تنها 350 خودروی الکتریکی در بولیوی فروخته است. اما بنیانگذاران آن‌ها اخیراً از شهر بن آلمان، که 50000 یورو برای به دست آوردن شش دستگاه از آن در حمایت از یک برنامه محلی که پزشکان را به خانه‌های مردم می‌فرستد، سرمایه‌گذاری کرد، تقویت شد. اعتبار: AP Photo/Juan Karita

اورتونیو در مورد تجربه خود از رانندگی با کوانتوم، اولین خودروی الکتریکی که تا به حال در بولیوی ساخته شده است، می گوید: «من فکر می کردم که به دلیل توپوگرافی شهر با مشکل مواجه است، اما کوهنورد بزرگی است.  ولی تفاوت با خودروهای بنزینی بسیار زیاد است.”

بازدید از خانه اورتونیو سوار بر ماشینی به اندازه یک چرخ دستی گلف بخشی از یک برنامه تحت حمایت دولت بود که پزشکان را به بیمارانی که در محله‌های دور از مرکز شهر زندگی می‌کنند، می‌آورد. برنامه “دکتر در خانه شما” ماه گذشته توسط شهرداری لاپاز با استفاده از ناوگانی متشکل از شش خودروی برقی تولید شده توسط کوانتوم موتورز، تنها تولیدکننده خودروهای برقی کشور، راه اندازی شد.

ایوان آریاس، شهردار لاپاز گفت: “این یک ایده پیشگام است. این ایده به محافظت از سلامت افراد نیازمند کمک می کند، در عین حال از محیط زیست محافظت می کند و از تولیدات محلی حمایت می کند.”

این برنامه همچنین می‌تواند به تقویت کوانتوم موتورز کمک کند، شرکتی که چهار سال پیش توسط گروهی از کارآفرینان راه‌اندازی شد و معتقدند خودروهای برقی صنعت خودرو را در بولیوی، کشوری غنی از لیتیوم، که بنزین وارداتی ارزان و یارانه‌ای هنوز معمول است، متحول خواهد کرد.

کوانتوم که مانند جعبه ساخته شده است، با سرعتی بیش از 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند، می تواند از یک پریز برق خانگی شارژ شود و می تواند 50 مایل (80 کیلومتر) را قبل از شارژ مجدد طی کند. سازندگان آن امیدوارند که این خودروی 7600 دلاری به احیای رویاهای اقتصاد لیتیومی کمک کند و خودروهای الکتریکی را چیزی بسازد که توده‌ها از آن استقبال کنند.

خوزه کارلوس مارکز، مدیر کل کوانتوم موتورز می گوید: «تحرک الکترونیکی در چند سال آینده در سراسر جهان غالب خواهد شد، اما در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. تسلا با خودروهای سریع و خودران خود یک بازیکن برتر در ایالات متحده خواهد بود. اما در آمریکای لاتین، خودروها جمع و جورتر خواهند بود، زیرا خیابان های ما بیشتر شبیه خیابان های بمبئی و دهلی نو هستند تا خیابان های کالیفرنیا.

اما تلاش این شرکت برای تقویت تحرک الکترونیکی در این کشور آمریکای جنوبی چالش برانگیز بوده است. در چهار سال پس از عرضه اولین خودروهای برقی خود، کوانتوم موتورز به سختی 350 خودرو در بولیوی و تعداد نامعلومی از دستگاه در پرو و پاراگوئه فروخته است. این شرکت همچنین قرار است در اواخر امسال یک کارخانه در مکزیک افتتاح کند، اگرچه جزئیات بیشتری در مورد محدوده تولید در آنجا ارائه نشده است.

با این حال، شرط بندی کوانتوم موتورز بر روی خودروهای باطری، زمانی که نوبت به منابع بولیوی می رسد، منطقی است. بولیوی با حدود 21 میلیون تن، بزرگترین ذخیره لیتیوم جهان را دارد که یک جزء کلیدی در باتری های الکتریکی است، اما هنوز نتوانسته است منابع عظیم این فلز را استخراج کرده و صنعتی کند.

در این میان، اکثریت بزرگ خودروهای در گردش هنوز از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و دولت همچنان میلیون‌ها دلار یارانه سوخت وارداتی می‌ریزد تا پس از آن به نصف قیمت به بازار داخلی بفروشد.

مارکو آنتونیو رودریگز، مکانیک خودرو در لاپاز، می‌گوید: «کوانتوم (ماشین) ممکن است ارزان باشد، اما فکر نمی‌کنم ظرفیت یک خودروی بنزینی را داشته باشد. دولت به یارانه بنزین پایان داد

با وجود چالش‌های پیش رو، سازندگان خودروی کوانتوم امیدوارند برنامه‌هایی مانند “Médico en tu casa” که قرار است در سال آینده دو برابر شود و به سایر محله‌ها گسترش یابد، به افزایش تولید و تولید خودروهای برقی بیشتر در منطقه کمک کند. .

مارکز گفت: ما آماده رشد هستیم. “موجودی ما تا ماه جولای فروخته شده است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *