نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:30 ب.ظ

فورد سعی می کند در مسابقه خودروهای برقی حرکت کند

Kirsten Korosec

23 مه 2023-بازارهای سرمایه فورد-اعتبار تصویر: فورد/اسکرین شات

جیم فارلی، مدیر عامل فورد، آن را “قطار گلوله شخصی” نامید. داگ فیلد، مدیر ارشد توسعه محصول و فناوری پیشرفته این خودروساز، آن را “پیشگامانه” توصیف کرد.

نسل بعدی خودروهای شاسی‌بلند فول سایز فورد ممکن است هر دو باشد – اگر پیشرفت‌های ادعایی این خودروساز در زمینه فیزیک و اتلاف انرژی به دنیای واقعی تبدیل شود.

نسل بعدی پلت فرم EV فورد که اساس کامیون برقی T3 و شاسی بلند سه ردیفه است که در سال 2025 تولید می شوند، نشان دهنده یک استراتژی جدید برای این خودروساز است. از آنجایی که برخی از رقبای خود سعی می‌کنند باتری‌های بزرگ‌تری را در کامیون‌ها و شاسی‌بلندها جمع کنند، فورد بر روی یافتن راه‌هایی برای کاهش حجم بسته‌ها و در عین حال حفظ عملکرد و برد متمرکز است.

شرکت‌ها مدت‌هاست که به ترفندهای آیرودینامیک و دیگر ترفندهای بازدهی برای افزایش کارایی مصرف سوخت روی آورده‌اند و اکنون در خودروهای برقی برد دارند. اما روند دیگری در بازار ایالات متحده در جریان است: خودروسازانی که سعی می کنند تقاضای مصرف کنندگان برای کامیون ها و شاسی بلندها را برآورده کنند و در عین حال به سمت خودروهای برقی روی آورند، به باتری های بزرگتر روی می آورند.

فیلد در روز بازار سرمایه شرکت گفت: «مسابقه تسلیحاتی در صنعت وجود دارد تا باتری‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر را در خودروهای برقی بزرگ قرار دهیم تا سعی کنیم آنها را شبیه خودروهای ICE (موتور احتراق داخلی) کنیم». اما میدان نبرد واقعی در برق‌رسانی، کارایی است. کارایی مثل کار خداست. هنگامی که ما واقعاً فیزیک مربوط به اتلاف انرژی در یک خودروی الکتریکی را درک می کنیم، به جای اینکه آن را به خطر بیندازیم، آن را بهینه می کنیم.

برای مهندسان فورد، این به معنای استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری برای یافتن راه هایی برای بهبود کارایی بود. فیلد گفت مهندسان و طراحان همه چیز را از استفاده از لاستیک هایی با مقاومت غلتشی کمتر و به حداکثر رساندن سیستم پیشران گرفته تا تغییر ارتفاع سواری و آیرودینامیک وسیله نقلیه انجام داده اند.

به گفته فیلد، نتیجه نهایی یک وسیله نقلیه خانوادگی سه ردیفه با برد 350 مایل است که می تواند 300 مایل را حتی زمانی که با سرعت 70 مایل در ساعت حرکت می کند، طی کند. او افزود که باتری یک سوم کوچکتر و سبکتر است و ارزانتر است. اسلاید به اشتراک گذاشته شده در طول ارائه، طرح کلی نسل بعدی SUV الکتریکی با بسته باتری 100 کیلووات ساعتی را نشان می دهد. برای مقایسه، GMC Hummer EV دارای یک بسته باتری با ظرفیت 212.7 کیلووات ساعت است و می تواند با یک بار شارژ حدود 329 مایل را طی کند.

فروش شاسی بلندهای برقی سه ردیفه بزرگ با باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر می‌تواند به افزایش حاشیه‌های خودرویی فورد کمک کند. فیلد تاکید کرد، این می تواند به تقویت مشکلات زنجیره تامین نیز کمک کند، زیرا باتری های کوچکتر از نظر تئوری از مواد خام کمتری استفاده می کنند.

او گفت: «با همین مقدار مواد اولیه کمیاب باتری، می‌توانیم محصول خود را به جای دو مشتری به سه مشتری برسانیم و این سه مشتری محصول جدید و بهتری دریافت می کنند.”

حاشیه های خودرو و زنجیره تامین دو حوزه ای هستند که فورد به شدت می خواهد – و نیاز دارد – آنها را بهبود بخشد. جیم فارلی، مدیر عامل شرکت، در ماه فوریه گفت که ناکارآمدی تولید، مشکلات زنجیره تامین و افزایش هزینه‌های مواد منجر به کاهش حاشیه سود شده است و اشاره کرد که این شرکت 2 میلیارد دلار سود در سال 2022 داشت.

در تلاشی برای تغییر این وضعیت، فورد شرکت خود را به سه واحد مجزا تغییر داده است: تجاری فورد پرو، موتور احتراق داخلی سنتی و هیبریدی فورد بلو و فورد مدل e که بر اتصالات و وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد.

فورد نیز کارایی را به یک وسواس تبدیل کرده است.بنابراین این وسواس در خودروهای الکتریکی فراتر از مهندسی است، مانند یک دین است. «تیم‌ها این کارت‌های کوچک جیبی را جمع‌آوری کرده‌اند که می‌گوید، معاوضه کارایی چیست؟ برای هر وزن کوچکی که از وسیله نقلیه خارج می کنم چقدر می گیرم؟ برای لاستیک های بهتر چه چیزی دریافت کنم؟ برای کارایی و نیروی محرکه بیشتر چه چیزی دریافت می کنم؟»

سایر شرکت های EV این رویکرد فوق متمرکز را برای کارایی اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال، Lucid Motors سال‌ها صرف توسعه یک پیشرانه کوچک کرده است و تسلا در نگاهی به خودروهای برقی که بیشترین مسافت را در هر گالن معادل بنزین می‌پیمایند، پیشرو است – مسلماً معیار بهتری نسبت به برد است.

البته حداکثر بهره وری تا کنون تنها به یک خودروساز می رسد. فورد و هر رقیب دیگری که تلاش می کند جایگاهی در بخش خودروهای برقی پیدا کند، باید خودرویی را که مصرف کنندگان می خواهند تولید کنند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *