نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 3:52 ق.ظ

اتحادهای جدید برای تقویت سرمایه‌گذاری در ریز تراشه‌ها و فناوری‌های ابری

20 ژوئیه 2021 توسط Goda Naujokaitytė

در حالی که کمبود میکروتراشه‌های وارداتی بر تولید و تأمین کالاهای الکترونیکی در اروپا تأثیر می‌گذارد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را در تلاش برای دستیابی به حاکمیت فناوری در بخش‌های اصلی گرد هم آورده است.

کمیسیون اروپا در اقدامی که برای کاهش اتکا به فناوری‌های خارجی طراحی شده بود، دو اتحاد را گرد هم آورد که صنعت، کشورهای عضو و سایر سازمان‌ها را برای سرمایه‌گذاری مشترک در نیمه هادی و محاسبات ابری و لبه‌ای به هم پیوند می‌دهد.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت: «اروپا برای هدایت مسابقه فناوری تمام آنچه را که لازم است، دارد.» وی گفت که این دو اتحاد نقشه راه بلند مدتی را برای توسعه و استقرار نسل بعدی فناوری‌های پردازش داده و نیمه هادی‌ها را طراحی می‌کنند.

این دو طرح بخشی از استراتژی صنعتی اتحادیه اروپا است که الهام گرفته از کمبود داروهای وارداتی و تجهیزات محافظتی است که در آغاز بیماری همه گیر COVID-19 به منصه ظهور رسیده است که تا چه میزان اتحادیه اروپا برای تولید کالاهای اساسی و فن آوری‌ها به کشورهای دیگر متکی است.

پس از شروع این کاردر مارس 2020، این استراتژی در ماه مه سال جاری به روز شد تا شامل اتحادهای جدیدی برای پرتاب کننده‌های فضایی و هواپیمایی با انتشار صفر باشد.

ابتکار نیمه هادی با هدف افزایش تولید محلی و بازگرداندن طراحی و ساخت از آسیا، معکوس کردن روند فروش خارج از کشور به کشورهای با پایه هزینه کمتر که از اواخر دهه 1990 آغاز شد، نشانگر پایان موقعیت اروپا به عنوان یک تولید کننده اصلی نیمه هادی است. اکنون آسیا 75 درصد از تولید جهانی ریز تراشه‌ها را بخود اختصاص می‌دهد.

از هم اکنون، حداقل 22 کشور عضو در این اتحادیه ثبت نام کرده‌اند. هدف این است که تا سال 2030 سهم اروپا از تولید نیمه هادی جهانی به 20٪ برسد و تراشه‌های دو نانومتری که توانایی کاهش گسترده مصرف انرژی را دارند ساخته شود.

اتحاد محاسبات، در داده‌های صنعتی و فناوری‌های edge و cloud، با هدف توسعه و استقرار فناوری‌های پردازش داده امن و با بهره‌وری از منابع، دور شدن از پردازش متمرکز داده‌ها به محاسبات لبه‌ای، جایی که داده‌ها در نزدیکی منبع خود ذخیره می‌شوند، می‌باشد.

این اتحادیه سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و خدمات سبز و امن ابری را به همراه خواهد داشت و استفاده از خدمات ابری توسط SME‌ها، شرکت های نوپا و بخش عمومی را تشویق می‌کند. مطابق با ابتکار عمل Franco-German Gaia-x، این اتحادیه اقداماتی را برای ایجاد ظرفیت ابر در سطح اروپا انجام خواهد داد، بنابراین دسترسی به خدمات از طریق هر کشور عضو، بدون در نظر گرفتن محل استقرار سخت افزار فیزیکی، با سیاست توافق شده و فنی امکان پذیر است. در این راستا همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ثبت نام کرده‌اند تا بخشی از تلاش باشند.

این کنسرسیوم‌ها اکنون رسماً راه اندازی شده‌اند و اتحادیه برای همه سازمان‌های دولتی و خصوصی آزاد است. قبل از اینکه سازمانی در استراتژی حرفی برای گفتن داشته باشد، برخی شرایط باید رعایت شود مانند رعایت استانداردهای امنیت سایبری، حمایت از مالکیت معنوی و داشتن نمایندگی قانونی در حداقل یکی از کشورهای عضو.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *