نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 1:58 ق.ظ

کاشت 250 میلیون نهال در یک روز در هند

اندی کوربلی -12 ژوئیه 2021

فقط در طی یک روز، هندی‌ها در تلاش برای پاکسازی هوا یک چهارم میلیارد اصله نهال درخت کاشته‌اند.

در حالیکه برخی از دانشمندان در خصوص عملیات کاشت انبوه درختان در سراسر جهان بیشتر و بیشتر در مورد تأثیرات واقعی آن‌ها بر تثبیت آب و هوا شک و تردید دارند، چهارمورد کاشت عمده در ایالت اوتار پرادش شانس بقای نهال به میزان قابل توجهی یعنی 80٪ رسیده است.

همانطور که از نظر پیتر وهلبن، جنگلبان مشهور آلمانی و نویسنده کتاب زندگی مخفی درختان، همسایگان چوبی ما به طور متوسط ​​به 50 سال رشد، قبل از اینکه کربن واقعاً متوقف شود، احتیاج دارند بنابراین این واقعیت که بسیاری از درختان جدید اوتار پرادش در حال حاضر چهار مورد در پنج مورد به این معنی است که شانس بیشتری برای زنده ماندن از تاثیر موارد مثل آفات، خشکسالی یا سایر خطرات برای عضویت در جامعه درختی دارند.

در امتداد ساحل رودخانه‌ها و بزرگراه‌ها، و مزارع، مدارس و جنگل‌ها، میلیون‌ها نفر از ساکنان پرجمعیت‌ترین ایالت هند، آن‌چه اکنون یک سنت سالانه است، ادامه دادند (یک سال پیش، 20 میلیون نهال در امتداد گنگ کاشته شد).

مانوج سینگ، مسئول جنگل‌های ایالتی، گفت: «ما متعهد هستیم که در پنج سال آینده سطح پوشش جنگلی اوتار پرادش را به بیش از 15 درصد از کل سطح زمین بایر افزایش دهیم.»

طبق گزارش DW، پوشش جنگلی این ایالت طی چند سال گذشته افزایش یافته است. به نقل از سخنگوی دولت ایالت در روزنامه ایندیان اکسپرس: «127 کیلومتر مربع [79 مایل مربع] پوشش جنگلی در اوتار پرادش در مقایسه با سال 2017 افزایش یافته است.»

کاشت درختان انبوه به عنوان یک روش آسان و ارزان برای جذب کربن از جو آغاز شده است، صدها میلیون درخت در کشورهای جهان از جمله در چین، پاکستان، هند، ماداگاسکار و ملت‌های ساحل کاشته می‌شوند.

مقامات جنگل با کد QR دارای برچسب جغرافیایی می‌توانند میزان بقای مزارع را کنترل کرده و سوابق موفقیت و عدم موفقیت را در سایت‌های منفرد حفظ کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *