نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:17 ب.ظ

برج پاک کننده هوای آلوده شهر به عنوان المان شهری در هند

اندی کوربلی -30 ژوئن 2023-برج استودیو Symbiosis – اعتبار Avesh Gaur –

این چیدمان ایده یک هنرجوی فارغ التحصیل نیست، بلکه یک تصفیه‌کننده هوای پیشرفته است که می‌تواند برای قابل زندگی‌تر کردن پایتخت هند کلیدی باشد.

با بدترین آلودگی هوا در جهان که ناشی از عوامل مختلف است، دهلی نو اخیراً به عنوان خانه یک زوج معمار زن و شوهر انتخاب شده است. اما آمیت و بریتا کنوبل گوپتا از بریتانیا با دیدن دود از پنجره خود تصمیم گرفتند تا به رفع مشکل کمک کنند.

پیشنهاد آنها برج ورتو است که حاصل کسب و کار آنها Studio Symbiosis است. این طراحی شیک و منحنی آیرودینامیکی هوا را از طریق دهانه‌های متعددی که درون آن مجموعه‌ای از مکعب‌های تصفیه هوا قرار دارد، می‌تواند 600000 متر مکعب هوا را در روز تمیز کند، که معادل محتویات 273 بالون هوای گرم است.

آمیت و بریتا برج را به‌عنوان یک شی تولید انبوه برای پارک‌های شهری در اطراف شهرهای آلوده جهان تصور می‌کنند، زیرا کل آن را می‌توان به صورت مسطح بسته‌بندی کرد، و ساخت آن به اجزایی تقسیم می‌شود.

رد پای تمیز کردن هر برج می تواند بین 200 تا 500 متر (656 تا 1640 فوت) هوا در فضاهای بسته و بین 100 تا 350 متر (328 تا 1148 فوت) در فضاهای بیرونی باشد که به دلیل جهت باد و موارد دیگر متفاوت است.

آمیت در یک تماس ویدیویی از دهلی نو به سی ان ان گفت: «اکنون که (یافته‌های نمونه اولیه) همان چیزی است که ما انتظار داشتیم، با مقامات دولتی درباره نصب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بزرگ‌ترین بخش فرآیند توسعه این بود که اطمینان حاصل شود که هوا در اطراف برج نمی‌چرخد،  آنها با مطالعه انواع طرح‌های آیرودینامیکی، از اسپویلر خودرو گرفته تا هواپیما، این کار را انجام دادند.

فیلترهای ساخته شده توسط شرکت آلمانی Mann+Hummels باید هر 9 ماه یکبار تعویض شوند، در حالی که صدای تولید شده توسط قطعات مکانیکی همان سطح صدای مخلوط کن آشپزخانه را تولید می کند، که احتمالاً برای افرادی که به دنبال یک دستگاه هستند خوب است. کمی آرامش در پارک تا زمانی که هر فضای سبز محدود به یک برج باشد.

استودیو سیمبیوز معتقد است که 100 برج می توانند کل مرکز دهلی نو را تمیز کنند، اما از شرکت هایی در ایالات متحده که می خواهند از این برج ها برای فیلتر هوا در سایت های ساختمانی استفاده کنند و همچنین خریداران بالقوه از فرانسه و نیوزیلند ، و ازبکستان شنیده است..

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *