نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 2:16 ب.ظ

اولین باغ سبزیجات زیر آب جهان

اندی کوربلی -13 ژوئیه 2021Nemo’s Garden ، OceanReef

از تراس‌های باستانی برنج یونان گرفته تا مزارع هیدروپونیک عمودی مدرن، امروزه کشاورزی به اشکال مختلف در می‌آید. اکنون گروهی از نوآوران ایتالیایی اولین باغ زیر آب جهان را برای پرورش گیاهان خشکی ایجاد کرده‌اند.

قرن‌هاست که جلبک دریایی در امتداد خط ساحلی کشت می‌شود، اما در گنبدهای کوچک شیشه‌ای زیر آب این طرح، ریحان، کاهو، گوجه فرنگی و حتی گل کدو سبز، نخود سبز، آلوئه‌ورا و قارچ مانند هر باغچه خانگی بر روی زمین در حال رشد است.

این پروژه که Nemo’s Garden نامیده می‌شود، و توسط گروه Ocean Reef Group به عنوان ابزاری برای آزمایش تنوع در تأمین غذا، در صورتی‌ که تغییرات آب و هوایی باعث خشک شدن قسمت‌هایی از ایتالیا برای کشاورزی شود، راه اندازی شده است.

چالش‌های ذاتی پرورش گیاهان در زیر آب، با توجه به اینکه آن‌ها به طور معمول در خاک هستند، یک مانع بود که طرح نمو باید از آن عبور می‌کرد. شش گلخانه پر از هوا در اکتبر 2019 دچار آسیب بزرگی از طوفان شد و قبل از ترمیم کامل آن‌ها، COVID-19 همه محققان را در قرنطینه در خانه خود نگه داشته بود.

همانطور که یورونیوز گزارش داد، تیم هرگز امید خود را از دست نداد و ماه‌ها رها شدن به هیچ وجه به مرکز آسیب نرساند. در تاریخ 6 ژوئن، باغ کاملاً عملیاتی شد، از جمله جریان زندگی گیاهی در آن‌ها، جایی که می‌توان گیاهان را به معنای واقعی در حال رشد مشاهده کرد.

کره‌های زیستی، که هشت متر زیر سطح ساحل Noli در لیگوریا قرار دارند، از انرژی خورشیدی برای حداقل نیازهای الکتریکی خود استفاده می‌کنند و آب دریا تبخیر شده روی شیشه سقف که گیاهان را سیراب می‌کند، متراکم می‌شود. یک غواص در زیرلایه هوای شنا می‌کند تا آنچه آماده است را برداشت کند.

وب سایت پروژه می‌گوید افزایش فشار مانند فشار موجود در اقیانوس در واقع برای سرعت جوانه زدن گیاهان مفید است، اگرچه آن‌ها اعتراف می‌کنند که تحقیقات کمی در این زمینه منتشر شده است – به هر حال، در حال حاضر تعداد گیاهان زیادی در حال رشد نیستند.

شرایط باعث ایجاد طعم و مزه واقعاً جالبی در سبزیجات می‌شود و همچنین اجازه می‌دهد محیط گیاهان کاملاً کنترل شود و هیچ تأثیری در زندگی آن‌ها نخواهد داشت.

در حال حاضر Nemo’s Garden اساساً یک آزمایشگاه تحقیقاتی است، اما اگر این ایده گسترش یابد، انتظار می‌رود بتواند امنیت غذایی را برای شبه جزیره و جهان تقویت کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *