نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 7:40 ق.ظ

تقویت ذخیره اطلاعات با کوچکترین ریز فناوری جهان

1 ژوئیه 2021© iStock / D3Damon

تیمی از محققان کوچکترین ریز فناوری جهان را با – ضخامت فقط دو اتم – تولید کرده اند که به طور بالقوه روشهای جدیدی برای ذخیره اطلاعات ایجاد می کند.

این کشف جدید که توسط محققان دانشگاه تل آویو انجام شده است ، نه تنها کوچکترین فناوری در جهان است بلکه نشان می دهد یکی از با دوام ترین و پایدارترین مواد در طبیعت است که امکان ایجاد تونل الکترونیکی مکانیکی کوانتومی را فراهم می کند که احتمالاً توانایی پردازش اطلاعات را افزایش می دهد.

دکتر بن شالوم ، از دانشکده فیزیک و نجوم ریموند و بورلی ساکلر ، گفت: “تحقیقات ما ناشی از کنجکاوی در مورد رفتار اتم ها و الکترون ها در مواد جامد است که باعث ایجاد بسیاری از فناوری های حمایت از سبک زندگی مدرن ما شده است. ما (و بسیاری دیگر از دانشمندان) سعی در درک ، پیش بینی و حتی کنترل خصوصیات جذاب این ذرات در هنگام متراکم شدن در ساختار مرتب شده ای داریم که ما آن را بلور می نامیم.

فناوری رایج رایانه ای شامل کریستالهای کوچک است که از حدود یک میلیون اتم تشکیل شده است – حدود 100 اتم از نظر ارتفاع ، عرض و ضخامت – به این معنی که میلیون ها دستگاه می توانند در ناحیه ای به اندازه یک سکه واقع شوند ، و هر یک از آنها حدود یک میلیون بار در ثانیه تغییر می کنند.

اکنون ، محققان با به حداقل رساندن ضخامت دستگاه های کریستالی به تنها دو اتم ، این فناوری را به میزان قابل توجهی توسعه داده اند و آن را به کوچکترین فناوری جهان تاکنون تبدیل کرده اند. ساختار نازک اجازه می دهد تا حافظه های مبتنی بر توانایی کوانتومی الکترون ها به سرعت از موانعی که ضخامت چند اتم دارند نفوذ کند ، به طور بالقوه سرعت ، مصرف انرژی و تراکم دستگاه های الکترونیکی آینده را افزایش می دهد.

برای انجام تحقیقات خود ، تیم از یک ماده دو بعدی – یک لایه ضخیم یک اتمی نیتروژن و بور – استفاده کردند که در یک ساختار تکرار شش ضلعی سازمان یافته بود ، که آنها توانستند با جمع آوری مصنوعی دو لایه از این نوع تقارن را بشکنند.

“https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *