نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:43 ق.ظ

تا سال۲۰۵۰ گاز از مصارف خانگی به مصارف صنعتی برای تولید هیدرژن تبدیل می شود .

1 جولای 2021

Gas Line یک نشریه سه ماهه است که به اخبار مهم در مورد گاز جهانی – از توسعه پروژه گرفته تا بازارها و ژئوپلیتیک می پردازد. در این شماره خود نویسنده مینویسد که ، هدف من پوشش دادن همه موضوعات  نیست بلکه ایجاد ارتباط بین مواردی در طول زمان و مکان به منظور روشن کردن موضوعات اصلی است که بازارهای جهانی گاز را در سال های آینده  را هدایت می کند.

گاز طبیعی در جهان با کربن صفر خالص

نکته اساسی: پیش بینی نقش گاز طبیعی در جهانی با کربنیزه شدن بسیار دشوار است. اما یک نقشه راه که توسط آژانس بین المللی انرژی (IEA) تهیه شده است ، در صورت دستیابی به اهداف خالص صفر در جهان ، یکی از کامل ترین و جامع ترین بررسی ها را در مورد گاز طبیعی در سال 2050 ارائه می دهد. جهانی است که تقاضای گاز و تجارت به شدت کاهش می یابد. اما گاز همچنین اهداف متفاوتی دارد ، از مصرف کنندگان نهایی حذف می شود و بیشتر در مراکز صنعتی ، مستقیم یا برای تولید هیدروژن استفاده می شود. این نقشه با آنچه امروزه می بینیم بسیار متفاوت است.

سیستم گاز در جهان صفر خالص به طرز چشمگیری تغییر می کند. استفاده از گاز در ساختمانها تماماً ناپدید می شود.

شبکه نیز تکامل می یابد. تا سال 2050 ، شبکه به اندازه گاز طبیعی هیدروژن را به مصرف کنندگان نهایی می رساند. اما این شبکه همچنین به بازارهای مختلف متفاوتی خدمت می کند. سوخت های گازی ، از جمله هیدروژن و بیومتان ، فقط 7 درصد از تقاضای انرژی در ساختمان ها را برآورده می کنند ، در حالی که این میزان در سال 2020 برای گاز طبیعی 22 درصد است. برق جایگزین گاز می شود.

به عبارت دیگر ، تا سال 2050 ، مصرف کننده دیگر با گاز طبیعی ارتباط برقرار نمی کند – گاز برای گرم کردن فضا یا آب یا پخت و پز استفاده نمی شود. گاز طبیعی تبدیل به یک سوخت صنعتی می شود. با این وجود ، همچنان محصولات جانبی استفاده از گاز در تولید هیدروژن در بخشهای صنعتی و کشاورزی و سیستمهای قدرت وجود دارد.

https://www.csis.org/analysis/gas-line-q2-2021

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *