نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:13 ق.ظ

نقش تدارکات فناوری اطلاعات درموضوعات زیست محیطی و حاکمیتی واجتماعی ESG

20 آوریل 2022 – نوشته پیت سوابی

تدارکات فناوری اطلاعات این قدرت را دارد که زنجیره تامین فناوری را شفاف‌تر و قابل اعتمادتر کند.

ظهور معیارهای محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) برای ارزیابی تأثیر یک سازمان، اتاق‌های هیئت مدیره را بر آن داشته است که فراتر از عملیات خود فکر کنند و زنجیره تأمین خود را در نظر بگیرند. با این حال، تأثیر زیست محیطی و اجتماعی زنجیره تأمین فناوری اطلاعات پیچیده است و دستیابی به شفافیت قابل اعتماد نیازمند تلاش هماهنگ صنعت فناوری اطلاعات است. اما با درخواست تامین کنندگان برای اثبات اعتبار ESG خود، عملکردهای تدارکات فناوری اطلاعات این قدرت را دارند که آن را محقق کنند.

تدارکات ESG IT

پایداری به سرعت در دستور کاربخشهای مدیریت فناوری اطلاعات IT بالا می رود. نظرسنجی از 218 رهبر اروپایی IT توسط Coeus Consulting نشان داد که 90٪ پایداری را یک “هدف اصلی فناوری اطلاعات” می دانند. و برای اکثریت آنها (47٪ از کل نمونه)، این یک تغییر جدید است.

این با پذیرش فزاینده ای همزمان شده است که تأثیر یک سازمان بر جامعه و محیط زیست فراتر از عملیات آن است. به طور خاص، تعهدات «صفر خالص» توجه را بر انتشارات «حوزه 3» متمرکز کرده است، که از تأمین کنندگان، مشتریان و کارکنان سازمان ناشی می شود و می تواند تا 70 درصد از ردپای کربن آن را تشکیل دهد.

تأثیر اجتماعی و زیست محیطی محصولات و خدمات فناوری اطلاعات که سازمان ها خریداری می کنند، و شرکت هایی که از آنها خرید می کنند، تأثیر قابل توجهی بر مشخصات ESG آنها خواهد داشت. بنابراین، تدارکات فناوری اطلاعات نقش مهمی در دستیابی به اهداف پایداری دارد.

نظرسنجی Coeus Consulting نشان می‌دهد که رهبران فناوری اطلاعات این را تصدیق کرده‌اند، اما هنوز روی آن عمل نکرده‌اند: تنها 13 درصد می‌گویند که پایداری فناوری اطلاعات بخش اصلی فرآیند تدارکات آنها در حال حاضر است، و اکثریت آن را به‌عنوان «متوسط ​​مهم» یا « خوب» توصیف می‌کنند. ‘. اما 45 درصد معتقدند که در سه سال آینده کلید خواهد خورد.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *