نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:56 ق.ظ

مواجهه فولاد جهان با 70 میلیارد دلار دارایی های غیر قابل استفاده

Steelmaking. Photo: Yermolov / Shutterstock

توسط استیون گیسلام29 ژوئن 2021 فولاد سازی عکس: Yermolov / Shutterstock

صنعت جهانی فولاد ممکن است در طی سالها و دهه های آینده با 70 میلیارد دلار (58.9 میلیارد یورو) دارایی مازاد همراه باشد زیرا هنوز در حال ساخت کوره های بلند زغال سنگی است که با ادامه ممنوعیت کاهش انتشار کربن در جهان ، تبدیل به تجهیزات اضافی خواهد شد ، طبق گزارش جدیددر حال حاضر حدود 50 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد با استفاده از کوره های بلند در حال توسعه است ، بیشتر در چین ، بزرگترین تولید کننده جهان .

کریستین شیرر ، مدیر برنامه های ذغال سنگ GEM ، گفت: “ساخت کوره های  بلند ذغال سنگ برای شركت های تولیدكننده فولاد شرط بندی بدی است.”

در این گزارش ادعا شده است که کوره های بلند با زغال سنگ با گذشت زمان غیرضروری یا غیرفعال می شوند و بخش “دارایی های منسوخ شده” را به ارزش 47 میلیارد دلار (39.5 میلیارد یورو) تا 70 میلیارد دلار (58.85 میلیارد یورو) به این بخش واگذار می کنند.

طبق داده های آژانس بین المللی انرژی ، کل تولیدات مستقیم جهانی از بخش آهن و فولاد برای رسیدن به اهداف توافق نامه آب و هوای پاریس تا سال 2050 باید بیش از 50 درصد کاهش یابد.

علی رغم وجود ظرفیت های زیاد تولید فولاد در سراسر جهان ، کارخانه های جدیدی در حال ساخت است. GEM گفت که ظرفیت فعلی 25 درصد بالاتر از سطح تولید 2019 است.اکثر بازیگران در صنعت فولاد جهانی – که حدود 8٪ از انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان را تشکیل می دهد – تصدیق می کنند که انتشار کربن باید کاهش یابد.

این شرکت افزود: شرکت ها و کشورهای سازنده فولاد تعهداتی را برای انتقال به میزان خالص و کم انتشار کربن که بیش از سه چهارم ظرفیت فعلی فولاد جهانی را پوشش می دهد ، متعهد شده اند.

فولادسازان به دنبال گسترش استفاده از کوره های قوس الکتریکی هستند و در عین حال فناوری های جذب هیدروژن و کربن را برای کاهش انتشار تولید می کنند.

GEM از داده های Global Steel Plant Tracker خود ، که از هر کارخانه با ظرفیت یک میلیون تن در سال یا بیشتر بررسی می کند ، استفاده کرد.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *