نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:37 ق.ظ

حمایت از شتابدهنده‌ها با ۲ ابزار هم‌سرمایه‌گذاری و تسهیلات صندوق نوآوری

۲۷-۲-۱۴۰۰- تهران (پانا) – معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ شتابدهنده دانش‌بنیان در کشور گفت صندوق نوآوری با استفاده از دو ابزار هم‌سرمایه‌گذاری و تسهیلات از شتابدهنده‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سیاوش ملکی فر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سلسله رویدادهای پیوند؛ معرفی استارتاپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: این ۱۰۹ شتابدهنده‌ها در حوزه‌های مختلف و استان‌های کشور راه اندازی شده‌اند و وظیفه آنها عبور دادن شرکت‌های دانش بنیان از دره مرگ است.

وی بیان کرد: بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی‌های متنوعی را برای شتابدهنده‌ها در نظر گرفته، ما در این حمایت‌ها سعی داریم بدون مداخله بخش دولتی آنها را تقویت کنیم.

ملکی فر ادامه داد: شتابدهنده‌ها زمینه را برای جذب تیم‌های فناوری که دارای ایده‌های نوآوری دارند، فراهم می‌کنند و تیم‌های فناور در این مراکز پس از طی کردن مراحل مختلف به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند.
معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند افزود: در این رویداد تلاش شده که بخش خصوصی ارتباط خوبی با بخش‌های فناوری داشته باشند، یعنی به واسطه این رویداد هسته‌های فناور حضور می‌یابند و با معرفی خود به شتابدهنده‌ها، مورد حمایت قرار می‌گیرند، از این رو سلسله رویدادهای پیوند به صورت مرتب در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از ۱۰۹ شتابدهنده با دو ابزار مالی اعطای تسهیلات و طرح هم سرمایه گذاری حمایت می‌شود، گفت: تامین تا سقف ۴ میلیارد تومان به صورت هم سرمایه‌گذاری نیز دریافت تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

ملکی فر گفت: در این رویداد هسته های فناور در دانشگاه به دانشگاه و استان به استان شناسایی می شوند و باید مدل اولیه کسب و کار آنها شکل بگیرد و بعد به شتابدهنده ها معرفی می کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *