نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 9:53 ق.ظ

به‌کارگیری چارچوب‌های رسمی حاکمیت اطلاعات در استرالیا

جوزف بروکس4 مه 2021

یک‌تحقیق صنعتی نشان‌ داده‌است که سازمان‌های استرالیایی به طور فزاینده‌ای چارچوب‌های رسمی حاکمیت اطلاعات را به‌کار می‌گیرند تا ارزش داده‌ها را به حداکثر، و خطرات و هزینه‌های مرتبط را به حداقل برسانند.

به دنبال معرفی الزاماتی در استرالیا برای کلیه نهادهای مشترک المنافع برای حمایت از کارگران حاکمیت اطلاعات و ایجاد رهبران اختصاصی‌، سازمان‌های دولتی، حاکمیت اطلاعاتی بالاتری را در مقایسه با شرکت‌ها گزارش کردند.

طبق آخرین نظرسنجی صنعتی، اکثر سازمان‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی اکنون دارای یک رهبر حاکمیت اطلاعات (IG) و بیش از 40 درصد آن‌ها دارای یک‌کمیته راهبری چند رشته‌ای IG هستند.

بر اساس نظرسنجی جدید از متخصصان حاکمیت اطلاعات، نهادهای دولتی در بلوغ حاکمیت اطلاعات خود نسبت به بخش خصوصی اطمینان بیشتری دارند. این یافته‌ها بر اساس نظرسنجی از 338 متخصص حاکمیت اطلاعات، عمدتا در استرالیا، توسط گروه صنعتیInformation Governance ANZ، که هردو‌سال نظرسنجی را انجام می‌دهد، انجام شده‌است.

وزان بنت، بنیانگذار و مدیر اجرایی ANZ، گفت: «تقریباً دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که سازمان آن‌ها از یک‌چارچوب IG رسمی با سیاست‌ و رویه‌ها استفاده می‌کند که در سال 2019 افزایش چشمگیری داشته‌است.

تقریباً سه چهارم سازمان‌های پاسخ‌دهنده پروژه‌های IG را برای سال آینده در دست اجرا خواهند داشت یا برنامه ریزی خواهند کرد که بیش از یک سوم آن‌ها نشان می‌دهد انتظار دارند بودجه‌های IG خود را در این‌سال مالی افزایش‌دهند.»

در مورد سال ۲۰۲۱  همچنین سازمان‌های دولتی با اعتماد به IG خود از شرکت‌ها پیشی گرفتند، 62 درصد از پاسخ‌دهندگان دولت درمقایسه با 49 درصد شرکت‌ها گفتند که سازمان آن‌ها دارای بلوغ IG پیشرفته یا متوسط است.

در سال 2015 بایگانی ملی استرالیا سیاست تداوم دیجیتال 2020 را ارائه داد که نهادهای دولت استرالیا را ملزم به مدیریت اطلاعات به عنوان دارایی می‌کند.  یعنی انتقال به فرآیندهای کاملاً دیجیتالی کار، و داشتن سیستم های اطلاعاتی قابل همکاری.

این سیاست شامل این الزام است که نهادها برای حمایت از حاکمیت اطلاعات در کل شرکت تا سال 2017 مسئولیت‌هایی را در یک سطح ارشد اجرایی برای یک‌مدیر ارشد اداره اطلاعات تعیین‌کرده اند.

در سال 2019، حسابرس کل آگاهی یافت که بایگانی ملی در نظارت، کمک و تشویق نهادها برای دستیابی به اهداف سیاست تداوم دیجیتال 2020 تا حد زیادی بی‌اثر بوده است. با این‌حال، سه نهاد منتخب مورد بررسی حسابرسی، یک CIGO ایجاد کرده بودند یا در مورد آژانس کوچکتر، مسئولیت‌های این‌نقش را به یک‌مدیر اجرایی مناسب تفویض کرده بودند.

خانم بنت گفت این نشانه خوبی است که IG درحال بالا رفتن از سطوح رهبری است.

«خوشحال کننده است که می‌بینید بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که سازمان آن‌ها به رهبری IG و داده‌ها پرداخته است، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد و خاطرنشان می‌شود که داشتن CIGO برای همه آژانس‌های دولت فدرال استرالیا می‌باشد. ما همچنین شاهد افزایش مداوم درصدی از پاسخ‌دهندگان هستیم که نشان می‌دهد شخص مسئول IG آن‌ها از همتایان مجموعه هیات مدیره است.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *