نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:28 ق.ظ

به گفته محققان استرالیا ، صنعت و جامعه باید برای آینده هیدروژنی با یکدیگر همکاری کنند

3 فوریه 2023 -توسط دانشگاه صنعتی سوئینبرن-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

سرمایه گذاری در اقتصاد هیدروژن با سرعت بی سابقه ای در حال افزایش است، اما یک ناهماهنگی بزرگ بین صنعت و جامعه، استرالیا را از پذیرش موثر باز می دارد.

طبق تحقیقات جدید مرکز هیدروژن ویکتوریا (VH2) دانشگاه فناوری سوئینبرن، در حالی که صنعت تصور می‌کند که مردم نگران ایمنی هیدروژن هستند، جوامع تحت تأثیر نگرانی‌های آینده شخصی و گازهای گلخانه‌ای خود هستند.

مردم عموماً درک دقیقی از اطلاعات فنی مرتبط با هیدروژن ندارند، اما این بر اعتماد عمومی به کسانی که با هیدروژن کار می کنند تأثیر نمی گذارد.

در واقع، به طور کلی سطح کمی از نگرانی وجود دارد که حوادثی مانند فاجعه هیندنبورگ تکرار شود. در عوض، تغییرات آب و هوا، محیط زیست و نسل‌های آینده از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا مردم امیدوارند تأثیر پذیرش کند انرژی‌های تجدیدپذیر را کاهش دهند.

این مطالعه راه‌حل‌های امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه جوامع کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید به‌جای اشیایی که باید مدیریت شوند، به‌عنوان منابع ارزشمند تلقی شوند. پیشنهادات حیاتی مانند چارچوب‌های مشارکتی و تقویت یک رابطه یکپارچه و همدلانه بین ذینفعان می‌تواند توسعه‌های نوآورانه و مشارکتی انرژی هیدروژن را برای ایجاد آینده‌ای پایدارتر فعال کند.

دکتر کیم بیزی، پژوهشگر کمکی مجوز اجتماعی مرکز هیدروژن ویکتوریا، می‌گوید: “ما دریافته‌ایم که اغلب اعضای جامعه می‌خواستند بفهمند که چرا هیدروژن ایده خوبی است و چگونه به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. به نظر می‌رسید صنعت مستقیماً به سمت نکات فنی می‌رود. واضح است که ما باید درک بهتری داشته باشیم که چگونه صنعت و جامعه می‌توانند به طور مولد با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که بخش انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.»

“اگر ذینفعان صنعت بتوانند خود را به عنوان اعضای جامعه نیز ببینند، این می تواند تا حدودی به کاهش وضعیت “ما در برابر آنها” که اغلب در طول پروژه های توسعه ایجاد می شود کمک کند. که این مهم است.”

این مقاله در مجله International Journal of Hydrogen Energy منتشر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *