نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:21 ب.ظ

خاک‌های کمیاب آهنربایی درجه بالا در بخشهای مختلف استرالیا

خاک‌های کمیاب آهنربایی درجه بالا در بخشهای مختلف استرالیا

Explorer Transition Minerals بر توسعه و پیشرفت مجموعه‌ای از پروژه‌های فلزات حیاتی با فناوری پیشرفته و استراتژیک برای حمایت از اقتصاد سبز، بازارهای ذخیره انرژی و کربن‌زدایی جهانی متمرکز است.

7 فوریه 2024-مواد معدنی حیاتی، خاک های کمیاب

قلمرو شمالی استرالیا بر اساس آخرین نظرسنجی سالانه موسسه فریزر از شرکت های معدنی، رتبه های جذابیت سرمایه گذاری در سراسر جهان را ارتقا داده است. در مجموع، این نظرسنجی رشد مثبتی را در اکتشاف و استخراج معدن نشان می‌دهد که «پایان برتر» استرالیا همزمان با انتشار سرمایه‌گذاری قابل توجه این کشور در توسعه صنعت مواد معدنی حیاتی تجربه کرده است.

بنابراین جای تعجب است که پروژه Barkly شرکت Transition Minerals تنها دومین پروژه خاکی کمیاب است که به طبقه بندی منابع رسمی  به سمت توسعه دست یافته است. وضعیت با پشتیبانی از مشارکت های حیاتی با تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی هیوندای و کیا. ارزش بازار آرافورا در سال 2023 به بیش از 1.1 میلیارد دلار استرالیا رسید که با توجه به پیشنهاد پیشنهادی آن برای عرضه در بورس اوراق بهادار در سال 2024، نگاهی اجمالی از احتمالات ترانزیشن مینرالز ارائه کرد.

خاک های کمیاب و وانادیوم در قلمرو شمالی

پس از اولین برنامه حفاری هسته هوایی Transition Minerals در نیمه دوم سال 2022 که توسط دولت قلمرو شمالی تامین شد، این شرکت موفق به تایید یک ذخایر خاکی کمیاب قابل توجه میزبان سنگ سنگی در زیر یک منطقه معدنی یک ماده معدنی حیاتی دیگر – وانادیوم شده است. – همه در حدود 30 متر از سطح.

این منابع دوگانه با اعداد قابل توجهی از نتایج حفاری گذر اول به دست می آیند. این شامل 40 میلیون تن در مجموع اکسیدهای خاکی کمیاب (TREO) با غلظت بسیار چشمگیر 2100 پی پی ام است که زیربنای منبع وانادیوم 200 میلیون تن  0.12 % V2O5 است که پاداش بیشتر سهم قابل توجه گالیوم را به همراه دارد.

اما منابع به همین جا ختم نمی شود. تخمین رسمی منابع معدنی همچنین اهداف اکتشافی بالقوه JORC، 2012 را برای خاک‌های کمیاب 200-1000 Mt  1600-1900 ppm TREO، علاوه بر 300-1000 Mt @ 0.12-plus2O5 نشان داد. کد JORC تصریح می کند که اهداف اکتشاف ماهیت مفهومی دارند، اکتشاف کافی برای تخمین یک منبع معدنی انجام نشده است، و اینکه آیا اکتشاف بیشتر منجر به تخمین یک منبع معدنی می شود نامشخص است.

برای برجسته کردن بیشتر فرصت قابل توجه برای مواد معدنی انتقال، مالکیت 100٪ مالکیت زمین پیوسته به مساحت بیش از 7300 کیلومتر مربع در داخل و اطراف منابع خاکی نادر Barkly و وانادیوم است. این نشان‌دهنده فرصتی بزرگ برای کشف گسترش‌ها و تکرارهای بیشتر از رسوبات آشکار شده است.

اکثر خوانندگان به خوبی می‌دانند که همه ذخایر خاک‌های کمیاب یکسان ایجاد نمی‌شوند. نهشته های خاکی کمیاب را می توان در یک سطح ساده به ذخایر سنگ سخت مانند Tanbreez، Mountain Pass، Kvanefjeld، Nolans و نهشته های میزبان سنگ سنگی که در سطح در مواد بسیار فرسوده و عموماً ادغام نشده قرار دارند، تقسیم کرد. ماهیت حفاری سطحی و «آسان» نهشته‌های ذخایر سنگ‌لیت، در ارتباط با سطوح معمولی کم رادیونوکلئیدها (اورانیوم، توریم)، به این معنی است که این پروژه‌ها پتانسیل اقتصادی بودن در درجه‌های نسبتاً پایین خاک‌های کمیاب را در مقایسه با ذخایر سنگی خاک‌های نادر را دارند.

مواد معدنی حیاتی، خاک های کمیاب

کانسار بارکلی کانی های انتقالی برخی از ویژگی های برجسته را در میان ذخایر خاکی کمیاب میزبان سنگ سنگی نشان می دهد. اینها شامل نسبت فوق العاده بالایی – 33٪ – از نئودیمیم و پرازئودیمیم (Nd, Pr) هستند که اجزای اصلی خاکی کمیاب آهنرباهای دائمی مگنت های NdFeB) هستند. آهنرباهای دائمی انرژی الکتروشیمیایی را به محرک مکانیکی در بازار خودروهای الکتریکی در حال رشد تبدیل می‌کنند و چرخش توربین‌های بادی را به انرژی الکتریکی در تلاش بی‌وقفه جهان برای برق‌سازی و کربن‌زدایی تبدیل می‌کنند. ذخایر جهانی خاک‌های کمیاب معمولاً فقط حدود 20 درصد از ترکیب Nd و Pr را تشکیل می‌دهند که در نتیجه مزیت ذاتی پروژه Barkly را در بین همتایان خود برجسته می‌کند.

در حال حاضر پیشرفت هایی در توسعه یک فلو شیت فرآوری مواد معدنی برای پروژه خاک های کمیاب Barkly حاصل شده است. آزمایش تشخیصی اولیه نشان داده است که 74 درصد Nd و Pr بسیار قابل احترام را می توان از یک نمونه فله مرکب با استفاده از یک فرآیند هیدرومتالورژی ساده دو مرحله ای استخراج کرد. علاوه بر این، آزمایش‌های اولیه به طور جداگانه نشان داده‌اند که مواد خاکی کمیاب Barkly می‌توانند از طریق تکنیک‌های شناورسازی سنتی به یک ماده خاکی کمیاب غلیظ تبدیل شوند. این می تواند مزایای اقتصادی پایین دستی مثبتی برای اندازه زیرساخت و هزینه های معرف داشته باشد.

به طور خلاصه، Transition Minerals دارای مزیت اولین جابجایی در یک منطقه خاکی کمیاب و وانادیوم جدید در یک حوزه قضایی عالی، با زمین‌داری وسیع که زمینه‌های زیادی را برای موفقیت مداوم در اکتشاف فراهم می‌کند. ذخایر خاکی کمیاب بارکلی که گل سرسبد آن میزبان سنگ‌لیت است، نسبت استثنایی از خاک‌های کمیاب آهنربای دائمی کلیدی Nd، Pr دارد که برای خودروهای برقی، توربین‌های بادی و انتقال انرژی و اهداف کربن‌زدایی در جهان حیاتی است.

Transition Minerals به سمت دستیابی به پروژه Tier 1 با اعتبار وانادیوم و گالیوم در حال پیشرفت است. این یک معدن انبوه، فرصت نوار کم در نظر گرفته شده برای بازیابی هیدرومتالورژیکی کم هزینه کمیاب آهنربای دائمی حیاتی را ارائه می دهد.

آژانس های اطلاعاتی بین المللی، مانند Adamas Intelligence، پیش بینی می کنند عرضه جهانی تا سال 2030 با کسری قابل توجهی از تقاضا برای NdPr مواجه شود. Transition Minerals دارای دارایی کیفی است که ممکن است به طور جدی این کسری عرضه را در آینده کاهش دهد تا رشد فراگیر خودروهای برقی و بادی افزایش یابد. توربین ها می توانند بدون وقفه ادامه دهند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *