نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:19 ق.ظ

جهان قوانین جدید جدید استرالیا برای غولهای فناوری را مشاهده می کند

جهان قوانین جدید جدید استرالیا برای غولهای فناوری را مشاهده می کند

Australia has moved a step closer to introducing legislation that would force tech giants to pay for sharing news content, a mov

12 فوریه 2021توسط اندرو بیتی

استرالیا یک قدم به معرفی قانونی نزدیک شده است که غول های فناوری را مجبور به پرداخت هزینه برای به اشتراک گذاشتن مطالب خبری کند ، اقدامی که می تواند نحوه تجربه اینترنت در سراسر جهان را تغییر دهد

روز جمعه استرالیا یک قدم به سمت معرفی قانون پیشگامانه ای حرکت کرد که غول های فناوری را مجبور به پرداخت هزینه اشتراک مطالب خبری کند ، اقدامی که می تواند نحوه تجربه اینترنت در سراسر جهان را تغییر دهد.در اینجا نگاهی می اندازیم که قوانین پیشنهادی چیست ، چرا شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل از آنها متنفر هستند و ممکن است برای کاربران چه معنایی داشته باشد.

چه اتفاقی می افتد؟

پس از دو دهه تنظیم مقررات، شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک تحت نظارت بیشتر دولت قرار می گیرند.

در استرالیا ، نهادهای نظارتی بر تسلط تبلیغات آنلاین شرکت ها و تاثیری که بر رسانه های خبری در حال مبارزه دارد ، به نتیجه رسیده اند.طبق نظر دیده بان رقابت استرالیا ، به ازای هر 100 دلار خرج شده برای تبلیغات آنلاین ، گوگل 53 دلار ، Facebook 28 دلار می گیرد و بقیه در میان دیگران تقسیم می شود.

برای تسطیح شرایط بازی ، استرالیا می خواهد گوگل و فیس بوک هزینه استفاده از محتوای اخبار گران قیمت در جستجوها و فیدهایشان را پرداخت کنند.

پس از رفت و برگشت بسیار ، سنا بررسی خود را به پایان رساند و گزارش خود را در مورد پیش نویس قانون صادر کرد و توصیه کرد این اقدامات با تعدیل جزئی به قانون تبدیل شود.

چرا مورد توجه جهانی قرار گرفته است؟

اگرچه این قوانین فقط در استرالیا اعمال می شود ، نهادهای نظارتی در جاهای دیگر به دقت بررسی می کنند که آیا این سیستم کار می کند و در سایر کشورها نیز قابل استفاده است.

مایکروسافت – که می تواند سهم بازار خود را برای موتور جستجوی بینگ بدست آورد – از این پیشنهادات پشتیبانی کرده و صریحاً خواستار پیروی سایر کشورها از استرالیا است ، با این استدلال که بخش فناوری باید برای احیای روزنامه نگاری مستقل که “قلب آزادی های دموکراتیک ما است” قدم بردارد “

در حال حاضر دولت آمریكا با هشدار نسبت به “عواقب منفی طولانی مدت” برای شركتهای آمریكایی مخالف این پیشنهادات است ، اما این نظر چند روز قبل از روی كار آمدن رئیس جمهور جو بایدن اعلام شد.

قانون گذاران اروپایی هنگام تهیه پیش نویس قانون بازار دیجیتال در سراسر اتحادیه اروپا ، به پیشنهادهای استرالیا استناد کرده اند.

چرا گوگل و فیس بوک مخالف هستند؟

به طور گسترده تر ، فیس بوک و گوگل در حال مقابله در برابر مجموعه ای از مقررات بالقوه در سراسر جهان هستند که تهدید به تضعیف مدل های تجاری است که به آنها امکان تبدیل شدن به برخی از بزرگترین و سودآورترین شرکت های جهان را می دهد.به طور مشخص ، هر دو شرکت می گویند که مشکلی برای پرداخت اخبار ندارند – و در واقع ، هر دو از قبل به برخی از سازمان های خبری بابت محتوا پرداخت می کنند.اعتراض اصلی آنها به  مقداری است که گفته می شود باید بپردازند.

طبق قوانین استرالیا ، یک داور مستقل می تواند تصمیم بگیرد که معاملات منصفانه است یا خیر ، اطمینان حاصل کند که شرکت های فناوری از دیو پولی تبلیغات آنلاین خود برای تعیین شرایط استفاده نمی کنند.

مخالفان همچنین استدلال کرده اند که این قوانین جدید به منزله هدیه دولت محافظه کار استرالیا به متحدانش در نیوسکورپ ، بزرگترین گروه رسانه ای این کشور از روپرت مورداک ، برای حمایت از روزنامه های وی است.

برای من چه معنی دارد؟

تیم برنرز لی ، مخترع وب شبکه جهانی هشدار داده است که معرفی سابقه شارژ لینک ها می تواند جعبه ای از مطالبات پولی پاندورا را باز کند که باعث از بین رفتن اینترنت می شود.وی به تحقیق در سنا گفت: “پیوندها برای وب اساسی هستند.” “اگر این نمونه در جای دیگری دنبال شود ، می تواند وب را در سراسر جهان غیرقابل استفاده کند.”

اگرچه چنین اقداماتی در استرالیا تأثیر کمی بر خط اصلی هر یک از شرکتها خواهد داشت ، اما در صورت تکرار رویکرد استرالیا در سایر کشورها ، مسدود کردن این سرویسها به طور گسترده تر بعید است که گزینه نهایی باشد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *