نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:38 ق.ظ

معیار جهانی برای طراحی ربات های ماهر توسعه یافته است

14 جولای 2023 -توسط کینگز کالج لندن-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یک پروژه مشترک توسط محققان کینگز کالج لندن (KCL)، دانشگاه کالج لندن (UCL) و بیمارستان چشم مورفیلدز، طراحی و کاربرد ربات‌ها را برای دسترسی و مهارت برای جراحی چشم تعریف کرده است.

“در حالی که ما قبلا الگوریتم های خوبی برای دستیابی به ربات ها داریم که توضیح می دهد که یک ربات چقدر باید طول، داشته یا سفت یا خم باشد تا به مکان های خاص برسد، هیچ کار روی طراحی ربات هایی برای مهارت، به عبارت دیگر برای رسیدن به یک نقطه خاص اما کمتر از آن انجام شده است. دکتر کریستوس برگلس گفت: هر جهت گیری ممکن است.

محققین دکتر کریستوس برگلز، از دانشکده مهندسی بیومدیکال و علوم تصویربرداری، دکتر کنراد لیبراند، سابقاً در UCL، و پروفسور لیندون دا کروز از بیمارستان چشم مورفیلدز، برنامه ای طراحی کرده اند که هم دسترسی و هم مهارت را تعریف می کند. آنها یک معیار جهانی را معرفی کرده اند که امکان مقایسه کمی ربات های پیوسته را فراهم می کند.

روبات‌های پیوسته مانند خرطوم فیل حرکت می‌کنند، می‌توانند خم شوند و شکل خود را تغییر دهند تا از نواحی مهم تشریحی اجتناب کنند و می‌توانند موقعیت و جهت نوک خود را کنترل کنند تا مهارت دست انسان را تقلید کنند. این ربات ها می توانند به قسمت پایین چشم برسند و سلول های شبکیه را برای جایگزینی سلول های آسیب دیده پیوند بزنند و در نهایت مهارت جراح را بهبود بخشند.

این مقاله سال‌ها در حال بررسی بوده است و تلاش بسیار زیادی از سوی کنراد لیبراند، نویسنده اول انجام شده است.

برگلس گفت : من معتقدم که می‌تواند روش ارزیابی ربات‌های پیوسته را تغییر دهد، و من مشتاقانه منتظر اجرای نتایج آن در کار آینده خود هستم. “

برگلس از روش‌های ذکر شده در این مقاله برای توسعه ربات‌های میکروجراحی استفاده می‌کند که فرصت‌هایی فراتر از جراحی معمولی ارائه می‌دهند. هدف او پیاده سازی الگوریتم های طراحی در رباتیک برای جراحی چشم، تحت یک برنامه مشترک جدید از KCL، UCL و Moorfield است.

برگلس گفت: «سیستم‌های توسعه‌یافته با بهبود عملکرد و نتایج بیمار، حمایت از دید بازیابی بینایی و ارائه شواهدی برای نقش فناوری‌های ابزار دقیق هوشمند جدید در اتاق عمل، جراحی را احیا می‌کنند.»

این مطالعه در مجله IEEE Transactions on Robotics منتشر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *