نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 10:52 ب.ظ

هیوندای از خودروی  با قابلیت حرکت به شکل خرچنگ رونمایی کرد.

هیوندای از خودروی  با قابلیت حرکت به شکل خرچنگ رونمایی کرد.

اندی کوربلی -15 ژانویه 2024-Hyundai Crab-Walking” Car MOBION در نمایشگاه CES 2024 –

غول خودروسازی کره ای هیوندای با رونمایی از خودرویی که می تواند چرخ های خود را 90 درجه بچرخاند، رویاهای هر نوجوانی را که هرگز ترفندهای پارک موازی را در آموزشگاه رانندگی یاد نگرفته ، برآورده کرد.

با انتخاب یک نقطه، رانندگان هیوندای موبیون جدید به سادگی یک دکمه را فشار می دهند و یک روش رانندگی نیمه خودکار، “خرچنگی راه رفتن” تمام برقی را به داخل نقطه می بیند.

مانند AMG مرسدس یا آبارث در  فیات، موبیس یک کارگاه مهندسی ویژه در هیوندای است که طیف خاصی از خودروها را بر اساس مدل‌ها و فناوری موجود هیوندای تولید می‌کند.

معاون  مدیرعامل لی سئونگ هوان، رئیس مهندسی پیشرفته هیوندای موبیس تایید کرد: “موبیون تجسم فناوری های اصلی هیوندای موبیس است که همه آنها آماده تولید انبوه فوری هستند.”

بخشی از دلیل اینکه ماشین می تواند خرچنگی راه برود این است که مهندسان در Mobis موتور الکتریکی مرکزی بزرگ را با یک موتور کوچک جداگانه برای هر چرخ جایگزین کردند. این طراحی همچنین به آنها اجازه می داد تا سیستم تعلیق، ترمز و تبدیل سخت افزار را در هر چرخ بگنجانند.

در نتیجه، Mobion همچنین می‌تواند به صورت مورب حرکت کند.از آنجایی که این حرکات برای سایر رانندگان غیرقابل پیش بینی است، Mobion دارای مجموعه ای از نشانگرهای سیگنالینگ خاص خود است. پروژکتورهای نوری در امتداد شاسی در واقع یک فلش را بر روی جاده قرار می دهند تا نشان دهند که ماشین قرار است در مسیری عجیب حرکت کند.

مانند تمام خودروهای مفهومی، هیچ نشانه‌ای از زمان امکان خرید Mobion وجود ندارد، با این حال، T3 گزارش می‌دهد که افشاگری اخیر از سوی شرکت وابسته کیا نیز یک خودروی الکتریکی خرچنگی‌را ارایه می‌دهد که نشان می‌دهد این فقط نمایشی برای افزایش قیمت سهام نیست. ، اما آینده پارکینگ موازی – حداقل در کره جنوبی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *