نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:01 ب.ظ

توسعه سیستم رانندگی خودرو با حالت هوشمند سازگار با محیط زیست و آینده نگر

28 فوریه 2022 – توسط دانشگاه صنعتی دلفت – تست حالت هوشمند اکو در دنیای واقعی. اعتبار: TU Delft

رانندگی در حالت اقتصادی می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد و هم برای محیط زیست و هم برای کیف پول شما مفید است. با این حال، در عمل اغلب باعث ناامیدی شدید در بین رانندگان می شود و باعث می شود آنها به سرعت عملکرد را عوض کنند. این حالت از شتاب گرفتن رانندگان در زمانی که واقعاً نیاز دارند، به عنوان مثال، هنگام ورود به بزرگراه، جلوگیری می کند. مهندسان ربات دلفت همراه با رنو، حالت Proactive Eco Mode را توسعه دادند، سیستم جدیدی که رانندگان را قادر می‌سازد تا بر اساس پیش‌بینی‌های آینده، سریع‌تر به سرعت مورد نظر برسند. آنها با موفقیت این سیستم را در جاده های فرانسه به نمایش گذاشته اند.

حالت سازگار با محیط زیست

برای توسعه حالت سازگار با محیط زیست، محققان تیمو ملمن و نیک بکرز ابتدا به جای مدل های پیچیده بر روی درایور و جمع آوری داده ها تمرکز کردند. در طی آزمایشی در مرکز تکنوسنتر رنو در فرانسه، آنها داده هایی را در مورد رفتار رانندگی یک راننده جمع آوری کردند. پس از تنها یک دور آزمایش، حالت Proactive Eco Mode توانست با استفاده از یک الگوریتم ساده پیش بینی های موفقیت آمیزی انجام دهد. این سیستم به راننده کمک می کرد تا در مواقع ضروری به سرعت و به راحتی شتاب بگیرد و در عین حال به صرفه رانندگی کند. گروه رنو با اشتیاق پاسخ داد و ابراز علاقه کرد که سیستم ثبت اختراع شده را در خودروهای آینده پیاده کند.

تیمو ملمن، محقق در Human-Robot Interaction، TU Delft، می‌گوید: “سیستم ما به ماشین شما اجازه می‌دهد در حین رانندگی به آینده نزدیک نگاه کند. این امکان وجود دارد زیرا ما پیش‌بینی می‌کنیم که چه زمانی یک راننده به قدرت زیادی نیاز دارد. در صورت لزوم، تنظیمات موتور خودرو را تغییر می‌دهیم. این به الگوریتم‌های پیچیده نیاز ندارد: ما به سادگی این کار را با جمع‌آوری داده‌هایی درباره نحوه رانندگی راننده و سایر کاربران جاده انجام می‌دهیم. به لطف این داده‌ها، خودرو می‌داند چه زمانی می‌خواهید برای شتاب گرفتن اقدام کنید. این باعث می شود که راننده در حالت اکو بماند و همچنان در مصرف انرژی کارآمد باشد.

محققین Niek Beckers و Timo Melman با دیوید آببینک، پروفسور تعامل انسان و ربات و خاویر موتون، مدیر کل مهندسی سیستم فرمان در گروه رنو، حالت Eco Proactive را توسعه دادند. پروفسور دیوید آببینک که همکاری بین رنو و TU Delft را رهبری می‌کند، می‌گوید: «این نمونه خوبی از این است که چگونه تحقیقات بنیادی گروه ما در مورد تعامل انسان و ربات برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی ایجاد می‌کند.

این آزمایش‌ها با حوزه تحقیقاتی «کنترل معنادار انسانی سیستم‌های هوشمند خودکار» و AiTech که Abbink مدیر علمی آن است، مرتبط است. هدف این موسسه توسعه سیستم های هوشمندی است که هم شفاف و هم برای انسان قابل درک باشد. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *