نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:20 ق.ظ

پلت فرم همکاری دیجیتال مبتنی بر BIM، شروع دیجیتالی سازی ساخت و ساز

پلت فرم همکاری دیجیتال

27 نوامبر 2023 – توسط شورای ملی تحقیقات علم و فناوری

پلت فرم همکاری دیجیتال مبتنی بر BIM دارای طیف گسترده ای از عملکردها، از جمله ایجاد پروژه، راه اندازی تیم و اعضای تیم، تعریف کانتینر و ابرداده، ثبت و مدیریت فایل، فرآیند CDE برای بررسی و تأیید، و ابزارهای بیننده و بررسی یکپارچه است. اعتبار: موسسه مهندسی عمران و فناوری ساختمان کره (KICT)

یک تیم تحقیقاتی کره ای یک پلتفرم همکاری دیجیتال مبتنی بر BIM ایجاد کرده است که به مالکان و مهندسان ساخت و ساز اجازه می دهد تا در کارهای طراحی دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.

اهمیت تحول دیجیتال به طور فزاینده ای در سراسر جهان شناخته شده است. تحول دیجیتال به فرآیند استفاده از فناوری های دیجیتال از جمله اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و کلان داده ها برای نوآوری در سیستم عامل های معمولی اشاره دارد. دولت کره فعالانه برای دستیابی به تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز تا سال 2030، با تمرکز اصلی بر مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، کار می کند، که اساساً روش های انجام وظایف ساخت و ساز و کارکرد سیستم های مدیریت اطلاعات را تغییر می دهد.

از منظر مرسوم، همکاری در بخش ساخت و ساز اغلب به عنوان به اشتراک گذاشتن یک فضای کاری یکپارچه دیده می شود. با این حال، این رویکرد با اشکالاتی همراه با اجاره فضا، مشکلات در مدیریت صحیح اطلاعات مشترک و ابهام در تعریف نقش ها و مسئولیت ها است. این مشکلات را می توان با ایجاد یک محیط کار دیجیتالی یکپارچه برای همکاری برطرف کرد.

در مقابل این پس‌زمینه، تیم تحقیقاتی BIM Cluster (به رهبری دکتر هیونسئوک مون) از موسسه مهندسی عمران و فناوری ساختمان کره (KICT)، یک پلت فرم همکاری BIM مبتنی بر ابر را با هدف دیجیتالی‌سازی همکاری در مدیریت سفارش و وظایف طراحی ایجاد کرد. برای اولین بار در کره

این فناوری با سیستم Common Data Environment (CDE) برای مدیریت اطلاعات BIM پیشنهاد شده توسط استاندارد بین المللی ISO 19650 مطابقت دارد. همچنین فرآیندهای سفارش BIM و طراحی همکاری را در یک محیط آنلاین ادغام می کند.

این پلتفرم فرآیندهای سفارشی مرسوم و همکاری طراحی را ساده می کند و زمان مورد نیاز را تا بیش از 30 درصد کاهش می دهد. این پلتفرم بیش از 20 فایل BIM را برای تجسم، بررسی، تایید، ارسال و مدیریت همزمان آنها ادغام می کند. مزیت کلیدی دیگر این است که امکان همکاری بلادرنگ را بدون توجه به زمان یا مکانی که هستید، از طریق یک محیط کار ساخت و ساز دیجیتالی می کند و نیاز به اسناد چاپی را از بین می برد.

این تیم تحقیقاتی یک محیط آنلاین برای همکاری دیجیتال ایجاد کرد و در عین حال محیط ابری خود را برای اطمینان از امنیت داده ها در سراسر امکانات عمومی توسعه داد. مخصوصاً برای خدماتی که از ابرهای عمومی خارج از کشور استفاده می کنند، می توان پلتفرمی ساخت که با محیط ابری سفارشی شده مطابقت داشته باشد و در عین حال امنیت داده ها را تضمین کند.

توابع واحد از پیش تعریف شده برای همکاری به عنوان منابع باز از طریق چارچوب توسعه ابزار همکاری در دسترس هستند. این ویژگی‌ها به هر کسی اجازه می‌دهد تا ابزارهای همکاری آنلاین مورد نظر خود را توسعه دهد و مقیاس‌پذیری را به این رویکرد اضافه کند.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی یک نمایشگر تجسم مبتنی بر وب را پیاده سازی کرده است که به طور خاص برای تجسم داده های مختلف BIM برای بررسی روی یک صفحه منفرد، از جمله جلسات مختلف، طراحی شده است. مدیریت مسائل؛ مدیریت برنامه؛ بررسی، تایید و مدیریت داده های BIM؛ مدل های BIM؛ اسناد؛ نقاشی ها; و تصاویر این بیننده همکاری آنلاین بین ذینفعان مربوطه را تسهیل می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا به طور یکپارچه با هم کار کنند.

محققان اخیراً یک وب سرویس همکاری آنلاین در قالب نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) توسعه داده اند. این نمایشگر یکپارچه مبتنی بر منبع باز به اسناد، نقشه ها و مدل های مختلف اجازه می دهد تا روی یک صفحه نمایش داده شوند و نمایش داده شوند.

همه این توابع به چندین عضو تیم قدرت می‌دهد تا به طور مشترک مدل‌های BIM را بررسی کنند و به طور کارآمد مسائل مربوطه را در زمان واقعی ثبت و رسیدگی کنند. علاوه بر این، هنگامی که به بسته‌ها و پلتفرم‌های نرم‌افزاری تجاری Autodesk، Bentley و غیرهمتصل می‌شود، این سیستم همچنین تبادل و به اشتراک‌گذاری یکپارچه داده‌های BIM ایجاد شده توسط مهندسان را تسهیل می‌کند و تطبیق پذیری و قابلیت همکاری استثنایی را نشان می‌دهد.

پلتفرم توسعه‌یافته می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مقرون‌به‌صرفه برای کشورها از جمله کره باشد که هدف آن ایجاد پلت‌فرم‌های همکاری BIM است که استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کند.

دکتر هیونسئوک مون، که این پروژه را رهبری کرد، گفت: “مسلماً انتقالی از فرآیندهای کاری سنتی متکی به اسناد مکتوب، تعاملات آفلاین و کار دستی به فرآیندهای همکاری دیجیتال مبتنی بر BIM وجود خواهد داشت. پلتفرم توسعه یافته توسط KICT به این تحول دیجیتال در سراسر جهان صنعت ساخت و ساز کمک قابل توجهی خواهد کرد..”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *