نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:03 ب.ظ

به فکر راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری تولید بازی و انیمیشن هستیم

16-9-1402

به گزارش تریبون نیوز در نخستین رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و وزارت صمت برگزار شده بود، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور به‌عنوان سخنران حضور داشت. در حاشیه این رویداد، دهقانی به فناوری‌های جدید حوزه اسباب‌بازی اشاره کرد و گفت: «فناوری نقش بسیار پررنگی را در نسل جدید اسباب‌بازی‌ها دارد. شرکت‌های خلاق هم در حوزه فناوری کار می‌کنند و هم در حوزه خلاقیت فعال هستند. این رویداد راه‌اندازی شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق که می‌توانند صنعت اسباب‌بازی را توسعه دهند، با کارخانه‌داران و صاحبان صنایع ارتباط بگیرند. امیدوارم ماحصل این رویداد و ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با صاحبان صنایع، تولید بازی‌های جدید با قابلیت صادرات و توسعه بازار بیشتر باشد.»

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، درباره برنامه‌‌های معاونت علمی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای این‌گونه پاسخ داد:‌ «حوزه صنعت خلاق، حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های آن بازی‌های رایانه‌ای است. تولید بازی رایانه‌ای به‌غیر از زیرساخت‌های رایانه‌ای و پردازنده‌های قوی، نیازمند نیروی انسانی خلاق است که ما در کشور افراد خلاق بسیاری را در این حوزه داریم. توسعه بازی رایانه‌ای یک فرصت ویژه به عنوان یک بازار ملی و بازار بین‌المللی است چرا که نوآوری‌های فکری و خلاقیت در کشور ما وجود دارد و افراد متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند.»

معاون علمی رئیس‌جمهور در ادامه به راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری مختص بازی‌های کامپیوتری اشاره کرد و گفت: «ما در ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه‌هایی را برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های ایرانی جدید داریم؛ بازی‌هایی که با محتوای فرهنگی، محتوای آموزنده و رشددهنده ساخته می‌شوند. برنامه‌های حمایتی برای بازی‌سازانی داریم که به رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند. امیدوارم با ایجاد کارخانه‌های نوآوری برای تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌سازان، این جریان نیز توسعه یابد و شتاب‌دهی در آن صورت گیرد.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *