نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 11:57 ب.ظ

نقاط تمرکز بر نوآوری

مطالعه تجربیات دیگران در جای جای نقاط مختلف دنیا  نشان می‌دهد که چگونه می‌توان نوآوری را به عنوان فرآیندی منظم، قابل اندازه‌گیری و پایدار در کسب‌وکار ها مستقر نمود . برای موفقیت در این امر نقاطی بصورت موارد راهنما که باید مورد توجه باشند وجود دارند . این موارد بعنوان خطوط هادی نوآوری در تدوین یک نقشه راه عمل می کنند .

  • مدیریت بایستی با ایجاد فرهنگی پایدار باعث ایجاد نوآوری شودکه می تواند به عنوان یک ابزار  قدرتمند برای مدیریت کل سیستم نوآوری و پر کردن شکاف بین حرف و واقعیت استفاده شود.
  • با تجهیز یک تیم پیشتاز در نوآوری میتوانید شاهد باشید که چگونه کارکنان خود را با انگیزه، رقابتی و تلاشگر به جلو هدایت می کنید .
  • تکیه به اصل یادگیری مستمر به شما و سیستم می آموزد که چگونه از حرکت بسوی  فناوری به معیار های جدیدی از نوآوری دست یافت .
  • ایجاد روش‌های عملی برای اندازه‌گیری عملکرد نوآوری، به توسعه قابلیت‌های تجاری گسترده تر می انجامد .
  • ایجاد طرحی جامع برای بهبود رویکرد به نوآوری ، استمرار و پایداری را به همراه می آورد.

برای استفاده کامل از پتانسیل های نوآوری شرکتهای بزرگ بایستی با فراهم کردن دسترسی شرکت‌های نوپا، شرکت‌های کوچک و متوسط  به طیف گسترده‌ای از امکانات مبتنی بر فناوری موجود در سازمانشان ، به خودشان و آنها کمک کنند .

 این شرکتهای بزرگ دارای امکاناتی از قبیل آزمایشگاه‌ها و تجهیزات و میزهای کار، اتاق‌های تمیز و امکانات طراحی، هستند که شرکتهای کوچک در آرزوی دستیابی به بخش کوچکی از آنها برای انجام کارشان هستند  تا ایده‌ها ی خود را توسعه دهند.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط امکانات یا بودجه لازم برای اجرای ایده‌های خود را ندارند، اما  این تعامل فرصت‌های جدیدی را باز می‌کند و برخی از موانع را از بین می‌برد.

علاوه بر پارک های علم و فناوری در کنار هر صنعت بزرگ و کارخانه ای باید یک بخش نوآوری برای همکاری و تشکیل زنجیره ارزش شکل بگیرد تا ضمن افزایش بهره وری زمینه پیاده سازی ایده ها نیز فراهم شود .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *