نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 7:12 ب.ظ

استفاده از سنگریزه ها درساخت ویدیوی تایم لپس پرتره

اندی کوربلی -21 ژوئیه 2023

هنرمندی در پورتسموث در حال ایجاد پرتره های موزاییکی از چهره های مشهوری مانند گاندی، کریستیانو رونالدو و ملکه الیزابت دوم با استفاده از سنگریزه است.

جاستین بیتمن انگلیسی 47 ساله برای اولین بار در سال 2018 با استفاده از مواد ارگانیک شروع به ساخت هنرهای انتزاعی کرد و پس از ترسیم طرح دوچرخه خود با سنگریزه، ایده استفاده از سنگ را به ذهن متبادر کرد.

از آن زمان، جاستین بیش از 100 قطعه خلق کرده و در مجموع بیش از یک میلیون سنگریزه بکاربرده است، علیرغم اینکه تکمیل هر قطعه پنج هفته طول کشیده است.

این هنرمند تمام وقت که مکان‌ها را پیدا می‌کند و سپس آن‌ها را برای بعداً در Google Maps علامت‌گذاری می‌کند، گفت: گاهی اوقات سنگ‌ها در یک مکان خاص موضوع مناسبی را پیشنهاد می‌کنند.

در زمان‌های دیگر مکان با توجه به معیارهایی مانند مجاورت، چیدمان، ترکیب سنگ و زیبایی شهری یا طبیعی انتخاب می‌شود. اگر مکان مناسبی وجود داشته باشد و سنگ ها خودش را نشان دهد سعی می کنم کار را بسازم.

هنر جاستین از نظر فیزیکی سخت است. او می‌تواند ساعت‌ها وقت روی زمین بگذارد و پرتره‌هایش را بسازد، و می‌گوید که تا زمانی که کارش تمام نشود، نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.ساخت هر قطعه بسته به اندازه و پیچیدگی ممکن است بین سه روز تا پنج هفته طول بکشد.

بیتمن می‌گوید: «سادگی نتیجه نهایی فریبنده است، زیرا انجام تحقیقات، تهیه نقشه‌های رنگی، جمع‌آوری سنگ‌ها، تکمیل کار و سپس عکس‌برداری به زمان زیادی نیاز دارد».

“گاهی اوقات من آنها را بارها با استفاده از سنگ های مختلف بازسازی می کنم تا ترکیب مناسب را پیدا کنم.”

مانند یک ماندالای شنی تبتی، او معتقد است که بزرگترین ارزش کارش ناپایداری آن است، و به همین دلیل ابتدا ترجیح داد از آن درآمدزایی نکند.

او گفت: «بعضی وقت‌ها اگر زمان مناسب باشد یا با شهود خودم مطابقت داشته باشند، سفارش‌ها یا درخواست‌ها را می‌پذیرم که بیش از 10 درصد از کار من دائمی نمی شود.

در اروپا، این سبک به عنوان “لند آرت” شناخته می شود و گاهی اوقات می تواند بسیار محبوب باشد. حتی هر ساله یک جشنواره هنر زمین در اسکاتلند برگزار می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *