نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 1:15 ب.ظ

در گذار از کسب و کارهای “کثیف” به “پاک” چه کسی برنده و چه کسی بازنده است؟

14 آگوست 2023- توسط کیم مک گرات، دانشگاه ویک فارست-اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید مارک کورتیس، دانشیار اقتصاد ویک فارست، به پیامدهای گذار برای کارکنان ایالات متحده در گذار به اقتصاد کم کربن می‌پردازد.

مقاله “کارکنان و انتقال انرژی سبز” به کارکنان صنعت کربن فشرده و گذار به کسب و کارهای سبز می پردازد. کرتیس و همکارانش R. Jisung Park، استادیار اقتصاد در دانشگاه پنسیلوانیا، و لیلا اوکین، اقتصاددان ارشد گروه تجزیه و تحلیل داده Lightcast، داده های 130 میلیون کارگر آمریکایی و 300 میلیون تغییر شغل منحصر به فرد آنها را تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعه با استفاده از عناوین شغلی کارکنان، نام شرکت ها و صنایع، ابتدا کسب و کارهای سبز یا «انرژی پاک» را به عنوان کسب و کارهای در تولید انرژی خورشیدی، بادی، انرژی های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی شناسایی می کند. همچنین کسب و کارهای با کربن فشرده یا “کثیف” را به عنوان کسب و کارهای در بخش سوخت های فسیلی شناسایی می کند. سپس انتقال هایی را که کارکنان از کسب و کارهای کثیف انجام می دهند و انتقالی که کارکنان به کسب و کارهای “انرژی پاک” انجام می دهند را بررسی می کند.

هنگامی که صحبت از تغییر کسب و کارهای کثیف به سبز می شود، یافته های تحقیق نشان می دهد:

  • تعداد کارکنانی که مستقیماً از یک شغل کثیف به شغل سبز می روند در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و از سال 2005 تاکنون ده برابر شده است.
  • احتمال اینکه کارکنان جوان تر از شغل کثیف به شغل سبز تغییر کنند بسیار بیشتر است و به نظر می رسد تقریباً 25 درصد از کسب و کارهای سبز توسط افرادی که برای اولین بار کار می کنند انجام می شود.
  • با این وجود، از سال 2020، تنها حدود 1 درصد از تمام کارکنانی که شغل کثیف را ترک کرده اند، به شغل سبز تبدیل شده اند.
  • کارکنانی که در «شغل های کثیف» هستند به مراتب بیشتر از یک «شغل سبز» به شغل کثیف دیگری روی می آورند. در شهرهای خاصی مانند اوکلاهاما سیتی، دنور و هیوستون، بیش از نیمی از انتقال از یک شغل کثیف به یک شغل کثیف دیگر است.

این یافته ها به تحقیقات رو به رشد در مورد کسب و کارهای سبز و پیامدهای بازار کار سیاست های زیست محیطی می افزاید.

کورتیس گفت: “با ادامه رشد کسب و کارهای سبز، باید انتظار داشته باشیم که تعداد فزاینده ای از کارکنان در کسب و کارهای کثیف به کسب و کارهای سبز منتقل شوند.” با این حال، کارکنان بدون مدرک دانشگاهی و کارکنان مسن‌تر به‌طور قابل‌توجهی بیشتر در کسب و کارهای کربن‌ باقی می‌مانند. همچنین ممکن است محدودیت‌هایی در حدی وجود داشته باشد که بازارهای کار محلی بتوانند کارکنانی را که با تغییر دور شدن از سوخت‌های فسیلی آواره می‌شوند، جذب کند. “

نتایج نشان می دهد که وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و کسب و کارهای تولیدی منبع مهمی از فرصت های شغلی برای کارکنان کسب و کارهای کثیف هستند. تا سال 2021، نیمی از جابه‌جایی شغل‌های کثیف به سبز در بخش باتری‌های EV/EV بود. از کارکنانی که کسب و کارهای کثیف را ترک می کنند، تقریباً 30٪ به سمت تولید می روند. شیوع انتقال از کثیف به کثیف در برخی مناطق کشور، راهنمای سیاستگذارانی است که به دنبال شناسایی مناطقی از کشور هستند که بیشترین خطر را از انتقال انرژی سبز دارند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *