نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:04 ق.ظ

خودروسازان چینی در نمایشگاه مونیخ با صنعت اروپا روبرو می شوند

1 سپتامبر 2023 -توسط لئا پرنل با یان شرایبر در پاریس- BYD یکی از تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی است که خودروهای خود را در نمایشگاه خودروی IAA در مونیخ هفته آینده به نمایش می گذارد.تولیدکنندگان چینی در نمایشگاه خودروی IAA هفته آینده که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت است، حضور خواهند داشت و مدل‌های الکتریکی جدید خود را در چمن خودروسازان آلمانی که در مسابقه حمل و نقل الکترونیکی عقب مانده‌اند، رونمایی خواهند کرد.

تسلای ایلان ماسک، که معمولاً از چنین رویدادهایی حمایت می‌کند، در نمایشگاه مونیخ نیز حضور خواهد داشت و به این گروه می‌پیوندد تا توجه بزرگ‌ترین برندهای اروپایی را به خود جلب کند.

این نمایشگاه صنعتی که  با سخنرانی صدراعظم اولاف شولز افتتاح می شود، برای بخش خودرو در اروپا و به ویژه آلمان برگزار می شود.

در حالی که مشکلات زنجیره تامین در سال‌های همه‌گیری کاهش یافته است، غول‌های خودروسازی اروپایی برای مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی در پی تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته تلاش می‌کنند.

اگرچه فروش در اتحادیه اروپا به طور پیوسته در طول 12 ماه گذشته بهبود یافته است، اما در حدود 20 درصد کمتر از سطح قبل از کروناویروس باقی مانده است زیرا تورم و نرخ های بهره بالاتر اشتها را برای خودروهای جدید کاهش می دهد.در عین حال، تولیدکنندگان اروپایی با رقابت فزاینده‌ای از سوی خودروسازان چینی مواجه هستند که خودروهای خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری عرضه می‌کنند.

نوپاهای محلی بخش بزرگی از بازار ارزشمند چین را تصاحب کرده‌اند و تهدید می‌کنند که تجارت رو به رشد خودروهای الکتریکی را تحت سلطه خود درآورند.

فردیناند دودنهوفر، تحلیلگر صنعت از مرکز تحقیقات خودرو در آلمان، گفت که گروه های چینی “حمله خود را به اروپا با IAAآغاز کرده اند.

او گفت IAA 2023 جهان خودروی جدیدی را در اروپا ترسیم می کند. رقابت سخت تر خواهد بود. پس از کارخانه های باتری چینی، خودروسازان آنها در راهند و آن را “نقطه عطفی” برای صنعت خواند.

در مجموع، 41 درصد از غرفه داران در نمایشگاه صنعت، دفتر مرکزی خود را در چین دارند، از جمله برندهایی مانند BYD و Leapmotor که امیدوارند توجه غول های آلمانی فولکس واگن، بی ام و و مرسدس بنز را به خود جلب کنند.برخلاف هجوم آسیایی، مشارکت سایر سازندگان اروپایی خاموش است.

اوپل تنها سفیر استلانتیس در مونیخ شرکت آمریکایی-اروپایی خواهد بود، در حالی که رنو تنها مارک خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارد.

ماتیاس اشمیت، تحلیلگر مستقل گفت، در مقابل، تسلای ماسک به آرامی با تولیدکنندگان سنتی در حال سقوط بود زیرا “مارکی که بازاریابی نمی کند با اولین حضور خود در IAA دقیقاً شروع به انجام این کار می کند”

انتظار می‌رود در طول هفته حدود 700000 بازدیدکننده در این نمایشگاه شرکت کنند که بین سالن‌های نمایشگاه و مرکز شهر تقسیم شده است.دور شدن از موتورهای احتراقی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی – و مسئله آب و هوایی بزرگتر – در داخل و خارج از سالن‌های نمایشگاه محوریت خواهد داشت.

در حالی که خودروسازان جدیدترین پیشنهادات خود را عرضه می کنند، گروه های آب و هوا قول داده اند در این نمایشگاه اعتراض کنند، از جمله “نافرمانی مدنی” با هدف ایجاد اختلال در IAA.

این نمایشگاه در سال 2021 قبلاً با اعتراضات در مقیاس کوچک مشکل داشت.این بار، حدود 1500 نفر در یک کمپ در یک پارک حومه مونیخ که “انقلاب در تحرک” را ترویج می کند، انتظار می رود.

 یکی از گروه‌های آب و هوایی پیش از نمایشگاه گفت، تولیدکنندگان خودرو با ضرورت رشد، زندگی افراد بی‌شماری را در سراسر جهان نابود می‌کنند.

گروه‌های خودروسازی اخیراً با ثبت سودهای کلان در پشت تورم شدید کمکی به پرونده خود نکرده‌اند.تولیدکنندگان – به ویژه آنهایی که در سطح بالایی از بازار قرار دارند – توانسته اند از افزایش قیمت ها برای افزایش حاشیه سود خود سود ببرند.

جنبش رو به رشد آگاهی از آب و هوا به طور فزاینده ای فعالان محیط زیست را در مقابل خودروسازان قرار می دهد.

با توجه به تغییر دیدگاه جامعه در مورد خودرو، IAA در سال 2021 از فرانکفورت تا مونیخ را ارتقا داد و خود را به عنوان جشنواره ای برای همه اشکال “تحرک” تغییر داد – دوچرخه ها و اسکوترها را وارد بازار کرد.

این حرکت علاوه بر تمیز کردن تصویر آن، تلاشی برای احیای مجدد نمایشگاه‌های موتور سنتی بود.

در سال 2022، نمایشگاه خودرو پاریس شاهد کاهش تعداد بازدیدکنندگان بود، زیرا طول آن از دو هفته به یک هفته کاهش یافت.

بسیاری از نام‌های بزرگ اروپایی مانند فولکس واگن، بی‌ام‌و و فراری در نمایشگاه فرانسه غایب بودند که خودروسازان چینی مانند BYD در مقابل به آن مراجعه کردند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *