نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 3:25 ب.ظ

رویکرد های آینده برای موفقیت در نوآوری

اینده نگری برای هر نوع فعالیتی که در زندگی انسان در ابعاد مختلف آن  برنامه ریزی می شود امری مهم و ضروری است. در حوزه کارآفرینی و کسب و کار هایی که نو هستند و بر اساس یک ایده شکل می گیرند نیز مهم هستند . اگرچه بسیار سخت است ولی یک کسب و کار نوپا باید برای آینده تفکر و بینش و برنامه ای داشته باشد.

این امر شامل ترسیم سناریوهای مختلف آینده برای پیش‌بینی روندهای آینده است که چشم‌اندازها و حوزه‌های جدیدی را برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک باز می‌کند. اغلب برای این کسب و کار ها دشوار است که تصورکنند جنبه های خاصی از حوزه و دامنه و نوع ارتباط با مشتریانشان در آینده چگونه خواهد بود. اما این دقیقاً همان چیزی است که آینده نگری است.

برای کمک به اینکه آینده نگری داشته باشیم باید به سؤالات کلیدی فکر نمود و پاسخ هایی برای آنها تهیه نمود.

آینده ای که ما در آن وجود داریم چگونه خواهد بود؟

در ده سال آینده باید به چه چیزی برسیم؟

فرآیند آتی ایده های اولیه ما چگونه است؟

چگونه باید نوآوری را دایما به پیش ببریم تا موفق شویم به اهدافمان برسیم؟

در این مسیر بایستی فرهنگ پذیرش ریسک را پرورش داد. مهمترین عامل در نوآوری پویایی و اثر بخش ی فرهنگ است. شرکت‌های نوآور دارای فرهنگی هستند که هرگز از خوب بودن راضی نمی‌شوند، ریسک را در تلاش برای بهتر شدن می‌پذیرند و شکست‌های موقت را به عنوان بخشی اجتناب‌ناپذیر از فرآیند می‌پذیرند. از سوی دیگر باید نظام مدیریتی را ایجاد نمود که نوآوری را مدیریت نماید. بهبود مستمر محصول و فرآیندها وظیفه اصلی این مدیریت است.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *