نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:22 ب.ظ

Ramon.Space می خواهد زیرساخت محاسباتی در مدار را به سطح بعدی برساند

Aria Alamalhodaei -28 ژوئن 2023 -محصولات محاسباتی Ramon.Space در پس‌زمینه فضا

صنعت فضای تجاری مملو از خدمات و برنامه های کاربردی جدیدی است که حتی بیست سال پیش غیرقابل تصور بود. هیچ‌یک از این فعالیت‌های جدید بدون زیرساخت محاسباتی قوی – از جمله پردازنده‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی – امکان‌پذیر نخواهد بود که ماهواره‌ها می‌توانند با زمین و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما محدودیت‌هایی برای قابلیت‌های محاسباتی در فضا وجود دارد، که عمدتاً به دلیل نیاز به توان پردازش داده‌ها است – حداقل، طبق گفته Ramon.Space، شرکتی که می‌خواهد محاسبات را با مجموعه‌ای از محصولات تثبیت ‌شده با تشعشع با توان کم بالا ببرد. الزامات، اما بدون قربانی بعدی در سطوح محاسباتی.

این شرکت برای مقیاس‌بندی محصولات محاسباتی پیشرفته‌اش، اعلام کرد که ۲۶ میلیون دلار از شرکت Ingrasys، یکی از زیرمجموعه‌های گروه فناوری فاکسکان، و صندوق توسعه استراتژیک امارات متحده عربی جمع‌آوری کرده است. سرمایه گذاران موجود Grove Ventures، Deep Insight و UMC Capital نیز شرکت کردند.

Ramon.Space که دفاتری در کالیفرنیا و اسرائیل دارد، سیستم‌های محاسباتی مبتنی بر نرم‌افزار را برای فضا توسعه می‌دهد که به داده‌ها امکان پردازش، ذخیره یا انتقال به زمین یا فضاپیمای دیگر را می‌دهد. سخنگوی Ramon.Space به TechCrunch گفت: فناوری آن در 50 ماموریت فضایی، از جمله ماموریت‌های ناسا و آژانس فضایی اروپا و چند صد ماهواره استفاده شده است.

محصولات این شرکت نه ساله شامل سیستم های پردازش، ذخیره سازی و ارتباطات است. در اوایل این ماه، Ramon.Space قرارداد تولیدی را با Ingrasys اعلام کرد تا آنچه را که این دو شرکت می‌گویند اولین خط تولید محاسبات فضایی با حجم بالا در صنعت است، ایجاد کند.

Avi Shabtai، مدیر عامل Ramon.Space در بیانیه ای گفت: «راه حل های محاسباتی درجه فضایی به یک پایه اساسی برای تکامل اقتصاد فضایی تبدیل شده اند. تقاضا از سوی تولیدکنندگان، اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ماهواره برای چنین راه حل هایی در حال رشد است که به دلیل مدل های تجاری جدید و هدف حفظ چابکی خدمات در مدار است. این سرمایه‌گذاری جدید به Ramon.Space اجازه می‌دهد تا سازمان خود را برای پاسخگویی به نیازهای بازار مقیاس‌بندی کند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *