نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:53 ب.ظ

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رویداد میتاپارک گردشگری را روز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار کرد.

میتاپارک گردشگری، بستری برای شبکه‌سازی در صنعت گردشگری

دکتر علی اسدی با تاکید بر پیشگام بودن پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اجرای برنامه‌های نوآورانه گفت؛ در خرداد سال جاری ناحیه نوآوری تهران افتتاح شد و در تلاشیم تا اقدامات اجرایی این موضوع نیز عملی شود و از صاحبان ایده، فعالان بخش خصوصی حاضر در ناحیه نوآوری تهران و به طور کلی تمام بازیگران اصلی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی حمایت می شود.

وی افزود؛ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حوزه های گوناگون به خصوص فناوری های نرم، علوم انسانی، اجتماعی، رفتاری و … فعال است و برگزاری رویدادی همچون میتاپارک گردشگری نیز مثالی برای این موضوع است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به اهمیت صنعت گردشگری پرداخت و توضیح داد؛ صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد، بسیاری از کشورها از طریق صنعت گردشگری توانسته اند در توسعه کشورشان و ایجاد اشتغال گام‌های مثبتی بردارند.

اسدی با اشاره به اینکه هزینه های مربوط به گردشگری در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا پایین و ارزان است گفت؛ حوزه های مختلف گردشگری همچون، سلامت، گردشگری ورزش، کشاورزی، طبیعت گردی، تاریخی، گردشگری خوراک و … به دلیل وجود پتانسیل های مختلف، تنوع اقلیمی، تنوع قومیت ها و جاذبه های تاریخی درکشور، نقش بسزایی در توسعه این صنعت دارند.

وی ادامه داد؛ از جمله نتایج مثبت توسعه ظرفیت های گردشگری در ایران، کاهش وابستگی به صنعت نفت است که این موضوع با همکاری فعالان حوزه گردشگری همچون انجمن ها و تشکل ها و استارتاپ‎های فعال در این حوزه محقق خواهد شد.

استاد دانشگاه تهران درباره رویداد میتاپارک گردشگری توضیح داد؛ شبکه سازی بازیگران اصلی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، خروجی چنین رویدادهایی است و در اینجا امادگی خود را برای حضور تیم ها و صاحبان ایده در حوزه تخصصی گردشگری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام می کنیم.

دکتر رحمانی معاون پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه موضوع گردشگری دارای دو بعد صنعتی و هنری است، گفت؛ در بعد هنری گردشگری موضوع خلاقیت بسیار حائز اهمیت است تا ایده های مرتبط با داشتن شناخت کافی به مرحله اجرا برسند و برای کسب شناخت، نیاز به توجه به امر آموزش و پژوهش است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت پژوهش افزود؛ در محوریت پژوهش، پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها می توانند نقش بسزایی ایفا کنند و به صاحبان ایده کمک کرده تا ایده ها و طرح های خود را اجرایی کنند.

دکتر رحمانی با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت فرهنگی نیز به شمار می آید، اظهار داشت: در این نگرش، گردشگری از فطرت جستجوگر انسان نشات می گیرد و با یک برنامه‌ریزی صحیح می توان به خروجی های بسیاری که به منافع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منجر میشود، دست یافت.

در بخش دیگر میتاپارک گردشگری، پنل تخصصی بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای مربوط به صنعت گردشگری با حضور متخصصان و فعالان این حوزه برگزار شد.

گفتنی است میتاپارک گردشگری، پیش رویداد کمپ استارتاپی گردشگری است که حمایت از نوآوران و کارآفرینان، آموزش و توانمندسازی، کسب ارزش اجتماعی و اقتصادی و تزریق سرمایه بذری و تقویت ارزش پیشنهادی از جمله ویژگی های این کمپ می باشد.

این رویداد با حضور دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر رحمانی معاون پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری، مهندس محمدهادی حبیبی مدیر کل دفتر مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی، دکتر جواد قاسمی مدیر عامل انجمن متخصصان گردشگری ایران، دکتر پرویز محسن‌پور مشاور انجمن متخصصان گردشگری، دکتر علی رحیم پور مدیر عامل هلدینگ هتل‌های رکسان، دکتر رامین دهقانی‌زاده مدیر عامل آژانس مسافرتی کاپیتان، دکتر محمد نظری زاده مشاور کسب و کار پارک علم و فناوری و دبیر پنل و علاقه مندان و فعالان صنعت گردشگری برگزار شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *