نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:06 ق.ظ

خودروهای الکتریکی میدان اصلی نبرد در نمایشگاه خودرو شانگهای هستند

18 آوریل 2023 – خودروسازان غربی در نمایشگاه خودروی شانگهای در حال رقابت با رقبای چینی در بازار مهم خودروهای الکتریکی هستند.چین راه آینده برای برندهای خارجی در نمایشگاه خودروی شانگهای بود که برای رسیدن به رقبای چینی در بازار مهم خودروهای الکتریکی مسابقه می دهند.

خودروهای برقی یک چهارم فروش خودرو را در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تشکیل می‌دهند و ده‌ها مدل جدید از برندهای داخلی و غربی در اولین نمایشگاه خودروی این کشور پس از لغو محدودیت‌های کووید، رونمایی شدند.

به گفته تحلیلگران موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، برندهای داخلی 81 درصد از بازار خودروهای الکتریکی در چین را در اختیار دارند و غول‌های صنعت اروپایی در تلاش بودند تا بر اهمیت تجارت در چین تأکید کنند.

فرانک وبر، مدیر اجرایی BMW در یک کنفرانس خبری گفت: «چین جایی است که باید باشید. مونیخ جایی است که ما از آن آمده ایم، اما چین جایی است که ما انگار که در خانه هستیم.

ب ام و گفت که تقریبا 70 درصد از جدیدترین سیستم عامل بی ام و شامل عملکردهای خاص بازار چین است و این شرکت در سه سال گذشته تحقیق و توسعه خود را در آنجا سه برابر کرده است.

یکی دیگر از مدیران BMW به نام الیور زیپس در حین ارائه i Vision Dee، یک سدان اسپرت برقی با تغییر رنگ، به حاضران گفت: «آنچه امروز مشتریان چینی را به حرکت در می آورد، فردا جهان را متحول خواهد کرد.

همکار خودروساز آلمانی فولکس واگن اعلام کرد که به عنوان بخشی از استراتژی “در چین، برای چین” خود، یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) در یک مرکز توسعه جدید خودروهای الکتریکی در جنوب چین سرمایه گذاری خواهد کرد.

یک خبر قبلی اعلام کرد که برندهای آن 20 مدل برقی را در نمایشگاه ارائه خواهند کرد که فولکس واگن ID.7 و کاین پورشه جدید اولین نمایش جهانی خود را خواهند داشت.

در بیانیه خبری آمده است: «چین با سطح بالای نوآوری خود یک سرعت‌سنج مهم برای کل صنعت خودروسازی است.یک موقعیت قوی در چین، رقابت جهانی ما را تقویت می کند.»

مرسدس بنز اعلام کرد که دو مدل کلاسیک آفرود کلاس G و شاسی بلند مایباخ را کاملاً برقی کرده است.

تسلای ایلان ماسک، بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در سراسر جهان، در این مراسم شرکت نمی کند و یکی از نمایندگان در تماس با خبرگزاری فرانسه، دلیل عدم نمایش آن را نگفت.

خودروهای الکتریکی یک چهارم فروش خودرو در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان را تشکیل می دهند.

در مقابل BMW در سالن نمایشگاه، BYD چین از یک سری مدل های الکتریکی جدید رونمایی کرد که شامل یک ابرخودرو از برند رده بالای خود یانگ وانگ بود.BYD به سرعت به برتری تسلا می رسد و قصد دارد در اروپا و آمریکای شمالی بیشتر توسعه یابد.رسانه های چینی گزارش دادند که این شرکت هدف فروش خود در سال 2023 را سه میلیون دستگاه تعیین کرده است.

معاون رئیس BYD گفت که این شرکت قصد دارد در سال جاری 300000 خودروی برقی صادر کند در حالی که سال قبل 50000 دستگاه بود.این شرکت در حال حاضر جای پایی در بازار اروپا دارد و با حضور در نروژ شروع کرده و سپس به سایر کشورهای اروپایی گسترش می یابد.سایر برندهای چینی نیز به دنبال گسترش در غرب هستند.

Zeekr، یک برند برقی ممتاز متعلق به جیلی، تایید کرد که وارد بازار اروپا خواهد شد.

اسپیروس فوتینوس، مدیرعامل اروپا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «اروپا برای ما منطقه بسیار مهمی است. “این یک بازار بالغ و در عین حال پیچیده است زیرا ما خود را برای گسترش جهانی آماده می کنیم … که به ما برای ورود به مناطق دیگر نیز شروع می کند.”

این اولین بار از سال 2019 بود که اکثر مدیران بین المللی به نمایشگاه شانگهای، یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعت آمدند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *