نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:13 ق.ظ

فسیل یافت شده در یک موزه، منشأ مارمولک های مدرن را 35 میلیون سال به عقب تغییر داده است.

11 دسامبر 2022 -دیوید وایتساید، سوفی چامبی تروول، مایک بنتون و موزه تاریخ طبیعی انگلستان / SWNS

بر اساس تحقیقات جدید، یک فسیل انگلیسی که در انبار یک موزه کشف شده است، منشا مارمولک‌های امروزی را 35 میلیون سال به عقب منتقل کرده است.این نمونه که از یک کمد در موزه تاریخ طبیعی لندن بازیابی شده است، نشان می دهد که مارمولک های مدرن در دوره تریاس پسین و نه ژوراسیک میانی، همانطور که قبلاً تصور می شد، سرچشمه گرفته اند.

این فسیل مارمولک‌های امروزی – مانند مارمولک‌های مانیتور و هیولاهای گیلا – در دهه 1950 از معدنی در نزدیکی تورتورث در گلاسترشر به مجموعه موزه آمد. پاملا رابینسون فقید که فسیل ها را از معدن بازیابی کرد، به فناوری اسکن سی تی برای کمک به او در جمع آوری تمام جزئیات گرانبها پنهان دسترسی نداشت.

به‌عنوان یک مارمولک مدرن، دانشمندان می‌گویند که فسیل جدید بر «همه تخمین‌ها» در مورد منشأ مارمولک‌ها و مارهاکه با هم Squamata نامیده می‌شوند تأثیر می‌گذارد و بر فرضیات مربوط به سرعت تکامل آنها و حتی محرک اصلی منشأ مارمولک تأثیر می‌گذارد.

این تیم تحقیقاتی کشف شگفت‌انگیز خود را Cryptovaranoides microlanius نامگذاری کرده‌اند که به معنای «قصاب کوچک» است که در ادای فک‌هایش که با دندان‌های برش لبه‌های تیز پر شده بود.

دکتر دیوید وایتساید، سرپرست این مطالعه، از دانشکده علوم زمین دانشگاه بریستول، به یاد می‌آورد: «من برای اولین بار این نمونه را در یک کمد پر از فسیل‌های کلووساروس دیدم.

“نمونه ما به سادگی “کلووساروس و یک خزنده دیگر” نام داشت. همانطور که ما به بررسی نمونه ادامه دادیم، بیشتر و بیشتر متقاعد شدیم که در واقع ارتباط نزدیک‌تری با مارمولک‌های امروزی دارد تا گروه تواتارا – تنها بازمانده این گروه. Rhynchocephalia، که بیش از 240 میلیون سال پیش از سنگ جدا شد.

ما در دانشگاه از فسیل‌ها اسکن اشعه ایکس انجام دادیم و این به ما این امکان را داد که فسیل را به صورت سه بعدی بازسازی کنیم و تمام استخوان‌های کوچکی را که در داخل سنگ پنهان شده بودند، ببینیم.

این یافته ها که در مجله Science Advances منتشر شده است، نشان می دهد که کریپتووارانووئیدها به وضوح یک اسکواما هستند زیرا با Rhynchocephalia در مورد مغز، در مهره های گردن، در ناحیه شانه، در حضور یک دندان فوقانی میانی در جلو متفاوت است. از دهان، نحوه قرار گرفتن دندان ها روی قفسه در فک ها، و در معماری جمجمه – مانند عدم وجود میله گیجگاهی پایین.

دکتر وایت ساید گفت که تنها یک ویژگی اولیه اصلی وجود دارد که در اسکوامیت های مدرن یافت نمی شود، یک سوراخ در یک طرف انتهای استخوان بازو، بازو، جایی که شریان و عصب از آن عبور می کند.

پروفسور مایک بنتون، یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد: «از نظر اهمیت، فسیل ما منشا و تنوع سنگفرش‌ها را از ژوراسیک میانی به تریاس پسین تغییر می‌دهد.

این زمان بازسازی عمده اکوسیستم‌ها در خشکی بود، با منشأ گروه‌های گیاهی جدید، به‌ویژه مخروطی‌های نوع مدرن، و همچنین انواع جدید حشرات، و برخی از اولین گروه‌های مدرن مانند لاک‌پشت‌ها، کروکودیل‌ها، دایناسورها، و پستانداران.

به نظر می رسد این گیاهان و حیوانات جدید به عنوان بخشی از بازسازی اساسی حیات روی زمین پس از انقراض دسته جمعی پایان پرمین در 252 میلیون سال پیش، و به ویژه دوره پرمینی کارنیا، 232 میلیون سال پیش، زمانی که آب و هوا بین مرطوب در نوسان بود، به صحنه آمدند.

سوفیا چامبی تروول، دانشجوی پژوهشی دکترا، گفت:

نام حیوان جدید، Cryptovaranoides microlanius، منعکس کننده ماهیت پنهان جانور در کشو است، اما همچنین شیوه زندگی احتمالی آن را منعکس می کند – زندگی در شکاف های سنگ آهک در جزایر کوچکی که در آن زمان در اطراف بریستول وجود داشت، جایی که می توانست. شکار بندپایان و مهره داران کوچک است.

وایتساید نتیجه گرفت: «این یک فسیل بسیار ویژه است و احتمالاً یکی از مهم‌ترین فسیل‌های کشف‌شده در چند دهه اخیر خواهد بود».

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *