نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:42 ب.ظ

انرژی های تجدیدپذیر 100 درصد افزایش نیاز جهانی به برق را در سال 2022 برآورده کردند

اندی کوربلی -7 اکتبر 2022 -AddThis Sharing Buttons

در یک بررسی حسابداری خیره کننده، مشخص شد که منبع انرژی خورشیدی، بادی و برق آبی 100٪ از تاسیسات برق جدید در سراسر جهان را در نیمه اول سال 2022 برآورده کرده است.

این امر از افزایش 4 درصدی تولید سوخت فسیلی جلوگیری کرد، از 40 میلیارد دلار هزینه سوخت و 230 میلیون تن CO2 در انتشار جلوگیری کرد.این در گزارشی توسط یک اتاق فکر انرژی لندن به نام Ember گردآوری شده است.در 75 کشوری که 90 درصد تقاضای برق جهانی را تشکیل می دهند، این گزارش نشان داد که منابع تجدیدپذیر بادی، خورشیدی و آبی 416 تراوات ساعت (TWh) افزایش یافته است که اندکی از افزایش تقاضای برق به 389 تراوات ساعت فراتر رفته است.

اساساً آنچه این گزارش نشان داد این است که هر زمان که شرکت‌های برق در 75 کشور به تولید برق بیشتری نیاز داشتند، یک منبع تجدیدپذیر نصب می‌کردند. این موضوع منابع سوخت فسیلی موجود را از بین نبرد، اما همانطور که GNN قبلا گزارش کرده است، افزایش انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای ثروتمندتر باعث شده است که برخی از آنها، به ویژه آلمان و استرالیا، 100 درصد نیاز برق را بدون نیاز به سوزاندن یک متر مکعب گاز  تامین کنند.

این به این دلیل است که تقاضای برق در طول روز متفاوت است و به شرطی که از حد معینی تجاوز نکند، ورودی انرژی‌های تجدیدپذیر به شبکه گاهی اوقات می‌تواند به طور کلی کافی باشد.

تقاضای سوخت فسیلی بین شش ماه اول سال 2022 تا شش ماه اول سال 2021 عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است، اگرچه با کمبود انرژی در اروپا احتمالاً در زمستان افزایش می یابد.

این گزارش در خلاصه اجرایی خود می گوید: «رشد باد و خورشید از افزایش 4 درصدی تولید برق با سوخت فسیلی در سراسر جهان جلوگیری کرد. در چین، رشد باد و خورشید باعث شد تا انرژی سوخت فسیلی تا 3 درصد کاهش یابد.

https://www.goodnewsnetwork.org/renewables-met-100-of-the-rise-in-global-electricity-this-year-in-2022/?utm_campaign=newsletters&utm_medium=weekly_mailout&utm_source=12-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *