نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:46 ب.ظ

بر اساس تحقیقات جدید، واقعیت افزوده می تواند آینده کتاب های کاغذی باشد

3 آگوست 2022 – توسط دانشگاه ساری

به گفته محققان دانشگاه ساری، واقعیت افزوده ممکن است به کتاب های چاپی اجازه دهد تا در کاربرد کتاب های الکترونیکی موثر تر گردند.Surrey نسخه نسل سوم (3G) پروژه نسل بعدی کاغذ (NGP) خود را معرفی کرده است که به خواننده اجازه می دهد اطلاعات کاغذی چاپ شده و صفحه نمایش را در کنار هم مصرف کند.

نظرات دکتر رادو اسپورئا، مدرس ارشد در موسسه فناوری پیشرفته (ATI)،:

“روش مصرف ما ادبیات در طول زمان با گزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به کتاب‌های کاغذی تغییر داده است. راه‌حل‌های الکترونیکی متعددی در حال حاضر وجود دارد، از جمله کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و دستگاه‌های هوشمند، اما هیچ راه‌حل ترکیبی که در مقیاس تجاری پایدار باشد، وجود ندارد.

کتاب‌های تقویت‌شده ، می‌توانند آینده بسیاری از ژانرهای کتاب، از سفر و گردشگری گرفته تا آموزش باشند. این فناوری برای کمک به خواننده در درک عمیق‌تر موضوع نوشته شده و کسب اطلاعات بیشتر از طریق ابزارهای دیجیتال بدون از بین بردن تجربه از خواندن یک کتاب کاغذی وجود دارد..”

بهره وری انرژی و کاغذ رسانای از پیش چاپ شده برخی از ویژگی های جدیدی هستند که به کتاب های افزوده شده Surrey اجازه می دهند اکنون در مقیاس نیمه صنعتی تولید شوند. بدون سیم‌کشی برای خواننده، کتاب‌های واقعیت افزوده Surrey به کاربران این امکان را می‌دهند که محتوای دیجیتال را با یک حرکت ساده (مانند کشیدن انگشت یا چرخاندن صفحه) فعال کنند، که سپس در یک دستگاه نزدیک نمایش داده می‌شود.

جورج بایراکتاریس، محقق تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ساری و بخشی از تیم پروژه مقاله ، گفت:

“تحقیق اولیه برای غنی‌سازی تجربیات سفر با ایجاد راهنماهای سفر تکمیلی انجام شد. این مدل ارتقا یافته 3G امکان استفاده از کتاب‌های تقویت‌شده را برای حوزه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش فراهم می‌کند. علاوه بر این، مدل جدید با تشخیص خودکار، خواننده را کمتر آزار می‌دهد. صفحه را باز کنید و محتوای چندرسانه ای را فعال کنید.”

“آنچه به عنوان یک پروژه کتاب تقویت شده شروع شد، بیشتر به رابط های کاربری مقیاس پذیر تبدیل شد. تکنیک ها و دانش حاصل از پروژه ما را به کاوش در مواد آلی و تکنیک های چاپ برای ساخت حسگرهای مقیاس پذیر برای رابط های فراتر از کتاب a-book هدایت کرد.”

اطلاعات بیشتر در مورد کتاب واقعیت افزوده ارتقا یافته 3G در IEEE Pervasive Computing ظاهر می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *