نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:13 ب.ظ

نقش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مدیریت خدمات میدانی

متن:

AR/VR

پوجا داس30 ژانویه 2021

رضایت مشتری برای سازمانها در همه صنایع برای گسترش تجارت خود بسیار مهم است و برای شرکت هایی که خدمات پس از فروش ارائه می دهند ، ارائه خدمات شگفت انگیز به مشتری یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به آن است. عملیات معمول مدیریت خدمات میدانی زمان بسیار زیادی را می گیرد. اما با ظهور فناوری های جدید مانند اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ، شیوه های سنتی خدمات میدانی در حال تغییر است.

برنامه های کاربردی میدانی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ، جایگزین کتابچه های راهنمای عظیم اپراتورها و دستگاه های دستی با تجربه کاربری بهتر و توانایی عملکرد هندزفری می شوند. به این دلیل است که دستگاه های AR و VR در صورت لزوم اطلاعات لازم را به راحتی در دسترس قرار می دهند. دستگاه های پوشیدنی مبتنی بر AR و VR کارایی تکنسین ها را در ارائه خدمات میدانی افزایش می دهند. علاوه بر این ، چندین مورد استفاده از AR و VR در مدیریت خدمات میدانی وجود دارد.

بیایید بررسی کنیم که AR و VR چگونه بر صنعت مدیریت خدمات میدانی تأثیر می گذارند:

بهبود عملکردهای سرویس

واقعیت افزوده و سازمانهای خدمات میدانی واقعیت مجازی با ارائه تجسم دقیق دیجیتال دارایی و مراحل مورد نیاز برای حمایت از سوئ عملکرد ، باعث کاهش زمان آموزش کارکنان جدید می شوند. استفاده از AR / VR در عملیات خدمات میدانی فاصله مهارت بین تکنسین ها یا مهندسان جدیدتر و ارشد را کاهش می دهد و انتقال دانش در زمان واقعی را بین آنها امکان پذیر می کند. دستگاه های AR / VR ضمن کاهش هزینه های سفر و وابستگی به تکنسین های ماهر در محل ، تشخیص و تعمیر از راه دور را امکان پذیر می کنند. علاوه بر این ، این دستگاه ها با افزایش زمان پاسخ فنی و بازگشت به زمان سرویس از طریق میزان سفارش کار از راه دور ، عملیات سرویس را تقویت می کنند.

ارزیابی رویه ها

آموزش کارمندان برای هر شغلی ضروری است که به یک نیروی کار شایسته که بتواند مراحل و فرآیندها را به طور موثر دنبال کند ، ارزش دارد. اما ، آموزش یک کارمند می تواند هزینه بر باشد و برای آموزش کارمندان جدید به زمان بیشتری نیاز دارد. این توانایی شرکت را در پاسخگویی به کمبود کارکنان و شکاف مهارت به حداقل می رساند. اجرای فناوری AR / VR برای برنامه آموزش ضمن کار ممکن است به رشد سریع مهارت ها و حفظ بهتر اطلاعات آموزشی کمک کند که احتمالاً نیروی کار را در مدیریت بهتر نتایج شغلی خود مهارت بیشتری می بخشد.

عیب یابی از راه دور

AR / VR روند عیب یابی را تسریع می کند. در تشخیص مشکلات در زمان کمتری کمک می کند و هنگامی که یک مهندس به کمک نیاز دارد ، یک کارمند ارشد می تواند به راحتی در یک فیلم زنده از هر نقطه از جهان کمک کند.

همچنین یک کتابخانه محتوای AR / VR می تواند ساخته شود تا تمام داده های مهم تعمیر را از طریق پلتفرمهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه دهد. این به تکنسین / مهندس کمک می کند تا موضوع را به سرعت درک کند ، میزان خطا را کاهش دهد ، زمان خرابی را حذف کند و هزینه های عملیاتی را تا حد زیادی کاهش دهد.

مونتاژ محصول

استفاده از  فناوری پوشیدنی AR / VR روند پیچیده مونتاژ و جداسازی قطعات را ساده می کند. برای درک آسان و سریع فرآیند پیچیده مونتاژ می توان اطلاعات دقیق را به صورت گرافیکی در اختیار مهندس قرار داد. برای تفکیک سریعتر می تواند از طریق هدست AR / VR به صورت گام به گام راهنمایی کند.

داده های زمان واقعی را نمایش می دهد

AR / VR به یک تکنسین خدمات میدانی کمک می کند تا بتواند داده های زمان واقعی تجهیزات را برای سرویس دهی ، مشارکت از راه دور و پشتیبانی از یک متخصص مشاهده کند. این امر به حل به موقع مشکلات کمک می کند.

https://industrywired.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *