نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:47 ب.ظ

با برنامه ریزی و چیدمان XR شکاف بین دیجیتال و فیزیکی را پر کنید

ارسال شده در 12 آوریل 2022 توسط The Manufacturer

Extended Reality (XR) به پر کردن شکاف بین دیجیتال و فیزیکی هنگام ایجاد و برنامه‌ریزی طرح‌بندی  کارخانه کمک می‌کند.

XR مهندسان را قادر می‌سازد تا ترکیبی از فرمت‌های داده 3D CAD، داده‌های AEC، داده‌های PLM، داده‌های اسکن‌شده را در یک طرح‌بندی واحد، در دنیای واقعی و محیط‌های سیال تجسم کنند و با آن تعامل داشته باشند و مزایای ملموسی را برای طراحی سایت موجود و سبز بدون از کار افتادگی، سفر و هزینه های مرتبط انجام دهند .

ایجاد فضاهای دیجیتالی کاملاً فراگیر که می توانند به طور مشترک بررسی شوند و در زمان واقعی به روز شوند، نمای کلی دقیقی از نیازهای فضای کاری ارائه می دهد و عوامل انسانی مهم در مورد دسترسی، دید و تخصیص فضا را در نظر می گیرد.

ترکیب دارایی های طراحی؛ آخرین دستگاه‌های واقعیت افزوده، ترکیبی و مجازی با قابلیت‌های جریان/رندر با کیفیت بالا، گام بعدی در طراحی در مقیاس بزرگ است. اما این فناوری چقدر در دسترس است؟ یا بهتر است بگوییم چقدر مخل است؟

این که آیا این یک بخش از یک خط مونتاژ است یا کل یک مرکز، مقیاس یک مسئله است. برخی ممکن است تا آنجا پیش بروند تا ماکت های مقوایی بسازند، چه در مقیاس و چه در اندازه کامل. اما این گام اضافی وقت گیر و اغلب بیهوده در فرآیند، این واقعیت را برجسته می کند که ایجاد طرح های جدید می تواند گران و مخرب باشد.

با ابزارهای مناسب، یک روش ساده ذخیره به‌عنوان یا کشیدن و رها کردن از داخل برنامه طراحی می‌تواند کاربر را مستقیماً به داخل طرح‌های خود به صورت دیجیتالی منتقل کند و این فرآیند را متحول کند.

مقیاس یک مسئله است

شما گامی را از 2 بعدی به مقیاس کامل 3 بعدی برداشته اید، اما چگونه می توانید راه خود را در مورد چنین طراحی هایی در مقیاس بزرگ طی کنید؟

واقعیت ترکیبی و مجازی برای بررسی طرح های کارخانه و کارخانه در مقیاس کامل عالی هستند تا به مهندسان ایده بهتری از اندازه یک پروژه بدهند. اما، همچنان می‌توان به‌طور کامل در اطراف آن‌ها پیمایش کرد – به‌ویژه اگر پلان‌های ساختمانی برای بیش از یک طبقه باشند – بنابراین امکان استفاده از ایستگاه‌های بین راهی برای انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر، کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی در جلسه بررسی برنامه‌ریزی حرکت کنند.

کاهش خطرات انسانی

عملیات انسان محور را می توان در XR با استفاده از مانکن هایی که می توانند برای مطابقت با ویژگی های مختلف تغییر دهند، ارزیابی کرد. جنبه‌های طراحی و عملیاتی انواع عوامل انسانی را می‌توان برای تعیین دسترسی، دسترسی و موقعیت‌های خطر آسیب دید به منظور کمک به تعیین انطباق با استانداردهای ایمنی و ارگونومی انجام داد.

آن را با داده های خود مخلوط کنید

استفاده از کتابخانه داده های خود به طراحان و برنامه ریزان این امکان را می دهد که وسایل و اتصالات را در زمان واقعی تعویض کرده و تغییر دهند و تکرارهای مختلف را برای مراجعات بعدی ذخیره کنند. داشتن یک کتابخانه پر از دارایی های دیجیتالی که ممکن است برای چیدمان مورد نیاز باشد، طراحان را قادر می سازد تا قسمت هایی از طرح را ویرایش کنند. تغییرات در مدل‌های ماشین‌آلات، نیمکت‌های کار، سلول‌های ربات، واحدهای ذخیره‌سازی و موارد دیگر، به این معنی است که می‌توان گزینه‌ها را تا زمانی که ترکیب مناسب مناسب باشد امتحان کرد.با انجام همه این کارها به صورت دیجیتالی از قبل، زمان پروژه در زمان ساخت واقعی کاهش می یابد و هزینه ها را بیشتر کاهش می دهد.

همه را درگیر کنید

یکی از مزایای اصلی استفاده از XR برای طرح‌بندی کارخانه و کارخانه، قابلیت‌های همکاری است. با یک دستگاه و یک اتصال وای فای، تیم های مستقر در سطح جهانی می توانند از راه دور یک طرح یا تغییر پیشنهادی را ملاقات کرده و بررسی کنند. در مقیاس کامل، درک بهتر چالش های فنی، تصویب سریع اصلاحات طراحی و تصمیم گیری، صرفه جویی در هزینه سفر و کاهش زمان تولید امکان پذیر است. برای کسانی که نمی توانند شرکت کنند، می توان آن تصمیمات را برای بررسی بعدی دریافت کرد.

برای کارکنان بدون دستگاه همه جانبه، آنها می توانند با یکدیگر همکاری کنند و یک جلسه طرح بندی زنده را از دسکتاپ خود تجسم کنند.اگر مجوز آفلاین در دسترس باشد، کاربران می‌توانند مجوز را در دستگاه خود ذخیره کنند و به داده‌های خود بدون اتصال به شبکه دسترسی داشته باشند – این به ویژه هنگام بازدید از سایت‌های گرین‌فیلد آینده مفید است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *