نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 2:44 ق.ظ

حفظ جریان مبرد در واحدهای HVAC

1 آگوست 2022 -توسط آزمایشگاه ملی اوک ریج

محققان آزمایشگاه ملی Oak Ridge دستگاهی به نام محرک مغناطیسی پیزوالکتریک یا PEDMA ساخته اند که می تواند در هدر یک مبدل حرارتی میکروکانال قرار داده شود تا مبرد جریان یکنواخت داشته باشد و واحد HVAC به طور موثر کار کند. اعتبار: ORNL، وزارت انرژی ایالات متحده

محققان آزمایشگاه ملی Oak Ridge نشان داده‌اند که مبدل‌های حرارتی میکروکانالی در واحدهای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع می‌توانند مبردها را به طور یکنواخت و به طور مداوم از طریق قرار دادن دستگاهی به نام محرک مغناطیسی پیزوالکتریک یا PEDMA توزیع کنند.

مبدل های حرارتی پوسته یا لوله هایی هستند که از لوله های فلزی برای انتقال گرما از مکانی به مکان دیگر استفاده می کنند. در مقابل، یک مبدل میکروکانالی از پیچ و خم مسیرهای کوچکتر استفاده می کند که باعث می شود وزن کم و هزینه کمتری داشته باشد و در عین حال عملکرد عالی را ارائه دهد. با این حال، این کانال های کوچک می توانند باعث توزیع نادرست مبرد شوند و فشار بیشتری به کمپرسور وارد کنند.

در یک مطالعه، تیم نمونه اولیه درج PEDMA متشکل از قطعات رزین پرینت سه بعدی و آهنرباهای دائمی کوچک را توسعه دادند.

جوزف رندال از ORNL گفت: «آهن‌رباها برای تغییر فعال هندسه داخل مبدل پس از وارد شدن به تجهیزات کار می‌کنند. “آزمایش بهبود قابل توجهی را در جریان مبرد نشان داد. این یک روش جدید برای کنترل توزیع جریان در مبدل های حرارتی میکروکانالی است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *