نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:46 ب.ظ

ایرباس A400M با کیت جدید قابل جابجایی می تواند 20 تن آب را در چند ثانیه رها کند.

آمیا پالجا -26 ژوئیه 2022 -نمایش آتش نشانی در هواپیمای A400M ایرباس

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است که بخش دفاعی و فضایی سازنده هواپیمای اروپایی ایرباس یک کیت نمایشگر قابل جابجایی آتش نشانی را برای هواپیمای A400M خود با موفقیت آزمایش کرده است.

با افزایش دما در سراسر جهان، خطر آتش سوزی افزایش یافته است، همانطور که اخیراً در کالیفرنیا یا چند سال پیش در استرالیا مشاهده شد. اگرچه سازمان‌های آتش‌نشانی اغلب از گزینه هوایی برای خاموش کردن این آتش‌ها استفاده می‌کنند، اما راه‌حلی برای هواپیماهایی مانند A400M می‌تواند در مواقع اضطراری کمک زیادی کند.

حتی با وجود اینکه اولین پرواز آن در سال 2009 انجام شد، هواپیمای ترابری نظامی ایرباس A400M با توانایی حمل محموله بیشتر از C-130 هرکول و همچنین تطبیق پذیری آن در کار با شرایط فرود خشن، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

این هواپیمای چهار موتوره توربوپراپ که برای حمل و نقل نظامی طراحی شده است، می تواند برای انجام سوخت گیری هوایی یا تخلیه پزشکی با کیت های مناسب نیز مجهز شود. جعبه بار این هواپیما حدود 58 فوت (17.71 متر) طول و 13 فوت (4 متر) عرض دارد. این هواپیما با ظرفیت 40 تن (37 تن) و توانایی پرواز در ارتفاعات کم، کاندیدای خوبی برای مبارزه با آتش سوزی های جنگلی است.

کیت آتش نشانی چگونه کار می کند؟

کیت آتش نشانی طراحی شده توسط ایرباس یک راه حل رول روی نورد (RORO) است که بدون هیچ گونه تغییری در هر هواپیمای ناوگان A400M استفاده می شود. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که آب در یک مخزن ثابت در محفظه بار هواپیما ذخیره می‌شود و توسط دو درب مستقل که به لوله‌های سیل متصل می‌شوند، حفظ می‌شود.

هنگامی که تخلیه آغاز می شود، آب از طریق دو بخش در انتهای سطح شیب دار هواپیما خارج می شود. اخیراً، ایرباس کیت نمایشگر را با گروه 43 نیروی هوایی اسپانیا و همچنین مقامات درگیر در عملیات اطفاء حریق و وزارت انتقال زیست محیطی و چالش جمعیتی (MITECO) در اسپانیا آزمایش کرد.

هدف از این آزمایش اعتبارسنجی زمان و مقدار افت آب و همچنین قابلیت A400M برای کار با این کیت بود. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این کیت با پرواز در ارتفاع 150 پا (45.7 متر) و سرعت پرواز 125 گره (143 مایل در ساعت، 230 کیلومتر در ساعت) توانست 22 تن (20 تن) آب را در کمتر از 10 ثانیه رها کند. .

مایک شلهورن، مدیر بخش دفاع و فضای ایرباس، گفت: «توسعه این کیت اطفاء حریق بخشی ذاتی از سفر ما به سمت کمک به ایجاد جهانی پایدارتر و ایمن‌تر است، نه تنها با اقدامات ما، بلکه از طریق محصولات ما.» ما قویا معتقدیم که A400M می تواند نقشی حیاتی در مبارزه با تهدید فزاینده ناشی از آتش سوزی ایفا کند و از بازسازی سیستم های اجتماعی و محیطی حمایت کند.

در حالی که آزمایش اخیر در نور روز انجام شد، ایرباس قصد دارد عملیات در شرایط شب را نیز تجزیه و تحلیل کند و نسخه تولیدی کیت را در آینده توسعه دهد

.https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *