نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:19 ق.ظ

مدیر عامل ایرباس می گوید هواپیمای هیدروژنی “راه حل نهایی” است اما کار زیادی در پیش است

17 فوریه 2022  – انمار فرنگول مارکوس برانت/dpa | اتحاد تصویر | گتی ایماژ

به گفته مدیر عامل ایرباس که گفت هواپیماهای هیدروژنی “راه حل نهایی” را برای میان مدت و بلندمدت نشان می دهند، اگر نتواند به موقع کربن زدایی کند، ممکن است هوانوردی با چالش های اساسی روبرو شود.

در مصاحبه‌ای با روزانا لاک‌وود از CNBC، گیوم فاوری – که پس از گزارش درآمد شرکتش صحبت می‌کرد – گفت که هوانوردی “اگر نتوانیم با سرعت مناسب کربن زدایی کنیم، به طور بالقوه با موانع مهمی روبرو خواهد شد.”

ردپای زیست محیطی هوانوردی قابل توجه است، به طوری که صندوق جهانی حیات وحش آن را به عنوان “یکی از سریع ترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به تغییرات آب و هوایی جهانی می شود” توصیف می کند. WWF همچنین می گوید سفر هوایی “در حال حاضر بیشترین فعالیت کربنی است که یک فرد می تواند انجام دهد.”

فیوری تعدادی از حوزه‌هایی را که ایرباس روی آن‌ها تمرکز داشت، مشخص کرد. اینها شامل اطمینان از سوخت کمتر هواپیماها و انتشار کمتر دی اکسید کربن بود. علاوه بر این، هواپیمایی که شرکت تحویل می داد دارای ظرفیت تایید شده برای 50٪ سوخت پایدار هوانوردی در مخازن خود بود.

وی با اشاره به صنعت سوخت پایدار هوانوردی گفت: ما باید شاهد پیشرفت صنعت SAF باشیم، در حال توسعه، رشد برای خدمات رسانی به خطوط هوایی و بتوانیم از ظرفیت 50 درصدی SAF استفاده کنیم. “ما تا پایان دهه به 100٪ خواهیم رفت.”

وی گفت: موارد فوق “بخش بسیار مهمی از کاری که ما انجام می دهیم” را نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه مهندسی، تحقیقات و تعهدات سرمایه ای زیادی مورد نیاز است، گفت: “آینده بعدی به آینده میان مدت و بلندمدت برای عرضه هواپیمای هیدروژنی به بازار است زیرا این واقعا راه حل نهایی است.”

در سپتامبر 2020، ایرباس جزئیات سه هواپیمای مفهومی “هیبرید هیدروژنی” را منتشر کرد و گفت که آنها می توانند تا سال 2035 وارد خدمت شوند. در همان ماه یک هواپیمای سلول سوختی هیدروژنی که قادر به حمل مسافران بود، اولین پرواز خود را به پایان رساند.

در حالی که در برخی بخش‌ها درباره هواپیماهای هیدروژنی و توانایی آن‌ها در کاهش بالقوه ردپای زیست‌محیطی هوانوردی هیجان‌انگیز وجود دارد، مقدار قابل توجهی کار باید برای تجاری‌سازی این فناوری و گسترش آن در مقیاس بزرگ انجام شود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *