نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:20 ق.ظ

اولین جت مسافربری داخلی چین اولین پرواز تجاری خود را انجام داد

28 مه 2023 -توسط متیو والش -اولین جت مسافربری تولید داخل چین اولین پرواز تجاری خود را انجام داد.

پکن امیدوار است که هواپیمای تجاری C919 مدل های خارجی مانند بوئینگ 737 MAX و ایرباس A320 را به چالش بکشد، اگرچه بسیاری از قطعات آن از خارج تهیه می شود.

اولین هواپیمای بومی آن با پتانسیل تجاری انبوه نیز اتکای کشور به فناوری خارجی را با بدتر شدن روابط با غرب کاهش خواهد داد.

تلویزیون دولتی CCTV گفت: «در آینده، بیشتر مسافران می‌توانند با هواپیماهای بزرگ تولید داخل انتخاب کنند.»

طبق گزارش دوربین مدار بسته، پرواز MU9191 خطوط هوایی چین شرقی از شانگهای درست بعد از ساعت 12:30 بعد از ظهر، حدود 40 دقیقه زودتر از موعد مقرر به پکن رسید.

فیلم‌ها نشان می‌دهد که مسافران از هواپیما خارج شده و وارد ترمینال می‌شوند، قبل از اینکه چند ده نفر از کارکنان و مقامات در مراسمی کوتاه روی آسفالت عکس بگیرند.

یک مسافر مرد به CCTV گفت: “(پرواز) بسیار روان، راحت و به یاد ماندنی بود. فکر می کنم تا مدتی دیگر این را به خاطر بسپارم.”

این شبکه تلویزیونی بامداد یکشنبه تصاویری از پرواز هواپیما بر فراز فرودگاه شانگهای هونگ کیائو را پخش کرد و گفت 130 مسافر در آن حضور داشتند.تصاویر رسانه های دولتی نشان می دهد که مسافران در فرودگاه غرق آفتاب شانگهای جمع شده اند تا قبل از سوار شدن به هواپیما، جت سفید براق را تحسین کنند.

CCTV گزارش داد که مسافران کارت‌های قرمز رنگ و یک “غذای خاص” مجلل برای بزرگداشت این پرواز دریافت کردند.

تصاویر دیگر نشان می‌دهد که مسافران هنگام بریدن کیک در طول پرواز، پرچم‌های ملی را به اهتزاز در می‌آورند و آهنگی میهن‌پرستانه می‌خوانند.چین سرمایه گذاری هنگفتی را در تولید جت بومی انجام داده است زیرا به دنبال خودکفایی در فناوری های کلیدی است.این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی تجاری دولتی چین (COMAC) ساخته شده است، اما بسیاری از قطعات آن – از جمله موتورهای آن – از خارج از کشور تهیه می شود.

ژانگ شیائوگوانگ، مدیر بازاریابی و فروش COMAC، به خبرگزاری دولتی شین هوا گفت که این پرواز یک “مراسم به سن بلوغ (برای) هواپیمای جدید است و افزود که C919 اگر در آزمون بازار مقاومت کند، بهتر خواهد شد.” .

اولین مدل از جت باریک پیکر سال گذشته طی مراسمی در فرودگاهی در شانگهای به طور رسمی به چین شرقی تحویل داده شد و رسانه های دولتی از آن به عنوان “نقطه عطف مهم” برای صنعت هواپیماسازی این کشور استقبال کردند.

ژانگ یوجین، معاون مدیر کل COMAC، در ژانویه به نشریه دولتی شانگهای The Paper گفت که این شرکت حدود 1200 سفارش برای C919 دریافت کرده است.

ژانگ در آن زمان گفت که COMAC قصد دارد ظرف پنج سال ظرفیت تولید سالانه را به 150 مدل افزایش دهد.

آسیا و چین به ویژه اهداف کلیدی برای سازنده اروپایی ایرباس و رقیب آمریکایی آن بوئینگ هستند که به دنبال سرمایه گذاری بر روی تقاضای رو به رشد برای سفرهای هوایی طبقه متوسط گسترده این کشور هستند.

ماه گذشته، ایرباس اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را در چین دو برابر خواهد کرد و قراردادی برای ساخت دومین خط مونتاژ نهایی برای A320 در تیانجین امضا کرد.

اولین سایت مونتاژ در شهر شمالی در سال 2008 افتتاح شد و 4 فروند A320 در ماه تولید می کند و ایرباس امیدوار است تا قبل از پایان سال این تعداد را به شش فروند در ماه افزایش دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *