نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:38 ب.ظ

تاسیسات جدید ایرباس برای تحقیق در مورد سیستم های سوخت برودتی برای هواپیماهای هیدروژنی نسل بعدی

27 مه 2022 -انمار فرنگول

مدلی از یکی از هواپیماهای مفهومی زیرو ایرباس، که در نوامبر 2021 عکسبرداری شده است. این شرکت گفته است که می خواهد تا سال 2035 “هواپیما تجاری با انتشار صفر” توسعه دهد.جوزپه کاکاسه | Afp | گتی ایماژ

ایرباس در حال راه اندازی یک تاسیسات مستقر در بریتانیا با تمرکز بر فناوری های هیدروژن است، اقدامی که نشان دهنده آخرین تلاش این شرکت برای پشتیبانی از طراحی نسل بعدی هواپیماهای خود است.

ایرباس در بیانیه ای گفت که مرکز توسعه انتشار صفر در فیلتون، بریستول، از قبل کار روی توسعه این فناوری را آغاز کرده است.یکی از اهداف اصلی سایت حول محور کار بر روی چیزی است که ایرباس آن را «سیستم سوخت برودتی رقابتی با هزینه» می‌نامد که هواپیمای ZERO آن به آن نیاز دارد.

جزئیات سه هواپیمای مفهومی “هیبرید-هیبروژن” با نام ZERO در سپتامبر 2020 منتشر شد. ایرباس گفته است که می خواهد تا سال 2035 “هواپیمای تجاری بدون آلایندگی” توسعه دهد.

ZEDC در بریتانیا به سایر سایت های مشابه در اسپانیا، آلمان و فرانسه خواهد پیوست. این شرکت گفت: «انتظار می‌رود تمامی هواپیماهای ایرباس ZEDC با اولین مخزن هیدروژن برودتی کاملاً کاربردی در طول سال 2023 و با شروع آزمایش پرواز در سال 2026، کاملاً عملیاتی و آماده آزمایش زمینی باشند.»

ردپای زیست محیطی هوانوردی قابل توجه است، به طوری که صندوق جهانی حیات وحش آن را به عنوان “یکی از سریع ترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به تغییرات آب و هوایی جهانی می شود” توصیف می کند. WWF همچنین می گوید سفر هوایی “در حال حاضر بیشترین فعالیت کربنی است که یک فرد می تواند انجام دهد.”

همین هفته، گروه‌های زیست‌محیطی علیه KLM اقدام قانونی کردند و گفتند غول هوانوردی هلندی مردم را در مورد پایداری پرواز گمراه می‌کند.

KLM از شکایت در همان روز با مجمع عمومی سالانه شرکت مطلع شد. یکی از سخنگویان تایید کرد که این گروه نامه را دریافت کرده است و گفت که محتوای آن را مطالعه خواهد کرد.

امید به هیدروژن

گیوم فاوری، مدیر عامل ایرباس در مصاحبه ای با CNBC در اوایل سال جاری گفت که هوانوردی “اگر نتوانیم با سرعت مناسب کربن زدایی کنیم، به طور بالقوه با موانع قابل توجهی روبرو خواهد شد.”

وی که با روزانا لاک‌وود از CNBC صحبت می‌کرد، تعدادی از زمینه‌هایی را که شرکتش روی آن‌ها تمرکز کرده بود، بیان کرد. اینها شامل اطمینان از سوخت کمتر هواپیماها و انتشار کمتر دی اکسید کربن بود.

علاوه بر این، هواپیمایی که این شرکت تحویل می‌داد در حال حاضر دارای ظرفیت تایید شده برای 50 درصد سوخت هوانوردی پایدار در مخازن خود بود.

او گفت: “ما باید شاهد پیشرفت صنعت SAF، توسعه، رشد برای خدمات رسانی به خطوط هوایی باشیم و بتوانیم از ظرفیت 50٪ SAF استفاده کنیم.” “ما تا پایان دهه به 100٪ خواهیم رفت.”

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *