نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:05 ب.ظ

بهینه اندیشی در واژه گزینی و انتقال مفاهیم در محیط کسب و کار

در ادبیات کشورمان و نیز آموزه های دینی بر نحوه ی سخن گفتن افراد با یکدیگر و رعایت حقوق آنان بسیار تاکید شده است . این امر از دیدگاه حفظ حرمت های شخصی و نیز ادب صحبت کننده مورد توجه بوده است . در محیط کسب و کار نیز این امر حاکم است و باید دقت داشت که در گفتمان با مردم و ذینفعان و کارکنان  با استفاده از واژه های ارزشمند و با اثر بخشی مثبت استفاده نمود . حتی در مواقع بحران این امر اثربخش است.

در حوزه های کسب و کار مطالعات جدی در این زمینه انجام شده است . برای مثال یک محقق می گوید که بیش از 15 میلیون پیام کمپین را در طول ده سال گذشته پلتفرمی ایجاد کرده است که به طور مداوم ترکیب های مختلفی از کلمات را آزمایش می کند تا کلماتی را که در یک زمینه خاص به بهترین نحو کار می کنند، مشخص کند. او در این راستا واژه های اثر بخش در کاربرد مورد نظر خود را دسته بندی نموده است .

از آنچا که جذب و حفظ مشتریان اغلب به ترکیبی از انگیزه‌ها نیاز دارد که بسته به رابطه فرد با هر کسب و کاری متفاوت باشداین مطالعات عمدتا در بازاریابی و ارتباطات با مشتریان انجام می شود اما از آنها می توان در حوزه های دیگر نیز استفاده نمود .

ارسال پیام می تواند از روشها و ابزار های گوناگونی استفاده کند که صحبت رو در رو یکی از آنهاست . در صحبت رو در رو اثر بکار گیری واژه ها بسیار زیاد است . مدیران با کارکنانشان و کارکنان با مراجعین بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که بلوغ رفتار اجتماعی در صحبت های آنها منعکس می شود و در یک جامعه گسترش می یابد . یک رویکرد بهتر که به انگیزه‌های موفقیت پاسخ می‌دهد، پاداش دادن به آنها با قدردانی است.

در سطوح کلان اجتماعی نیز همین امر حاکم است . منظور از این موضوع استفاده از کلمات سخت و ادیبانه نیست بلکه باید بر مبنای صمیمیت و صداقت بتوان شفافیت را گسترش داد . این چیزی است که چون از دل بر آمده لاجرم بر دل می نشیند .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *