نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:48 ب.ظ

نحوه به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه با اجرای نظارت بر شرایط از راه دور

21 آوریل 2022- توسط مونیکو

هنگام انتخاب هر فناوری، باید به راه حلی توجه کرد که ارزشی را با هزینه ای متناسب با ارزش به دست آمده ارائه می دهد. به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) از اجرای نظارت بر شرایط از راه دور تفاوتی ندارد – و بینش صحیح می تواند اطمینان حاصل کند که اپراتورها از هدر دادن پول در یک “تحلیل روز” که مقرون به صرفه نیست، و بدتر از آن برای کار مورد نیاز بی اثر خواهد بود، جلوگیری می کند.  

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌ها در ارتباطات، حسگرها، سیستم‌های کنترل، نرم‌افزار مدیریت داده و تکنیک‌های تجزیه و تحلیل، ارزیابی از راه دور سلامت ماشین و اندازه‌گیری عملکرد عملیاتی در زمان واقعی را عملی کرده است. اپراتورهایی که پیاده سازی یک راه حل نظارت از راه دور را آغاز کرده اند، کشف کرده اند که انواع فن آوری های ارائه شده از چندین تامین کننده وجود دارد.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام فناوری ها را در راه حل خود بگنجانید، می تواند هنگام در نظر گرفتن قابلیت های فناوری، هزینه ها و نحوه ادغام آنها در راه حل، یک کار دلهره آور باشد. بدون ملاحظات لازم، اجرای راه حلی کاملاً ممکن است که بازده سرمایه گذاری مورد نظر را از نظر هزینه و ارزش دریافتی برآورده نکند.

در حالی که ممکن است بدیهی باشد، یکی از مواردی که می توان در هنگام انتخاب یک فناوری معین نادیده گرفت این است که فناوری باید بتواند ارزشی را با هزینه ای متناسب با ارزش به دست آمده ارائه دهد. این مقدار می تواند از افزایش کارایی عملیاتی از طریق بهبود بینش عملیاتی، افزایش در دسترس بودن دستگاه، افزایش میانگین زمان بین قطعی (MTBO) و سایر هزینه های عملیاتی ناشی شود.

 این بدان معناست اکه کسانی که وظیفه توسعه یک راه حل را دارند باید ابتدا الزامات عملکردی را تعریف کنند که ارزش مورد انتظار را مشخص می کند. این پایه‌ای می‌شود که از روی آن تصمیم به دستیابی به فناوری‌های حمایتی گرفته می‌شود. معماران راه حل باید در برابر اصرار به تهیه شتابزده فناوری های مختلف برای تولید داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها بدون در نظر گرفتن قابلیت ارائه راه حل مقاومت کنند. این رویکرد تفاوت چندانی با روشی که هنگام ساخت یک دکل حفاری دریایی اتخاذ می‌شود ندارد – الزامات عملکردی مواد و ابزارهایی را که دکل از آن ساخته شده است، هدایت می‌کند.

نظارت بر سلامت تجهیزات

از این نقطه به بعد، تمرکز اولیه برای ملاحظات مربوط به نظارت بر سلامت تجهیزات به منظور انجام اقدامات اصلاحی بر مبنای پیشگیرانه قبل از وقوع قطعی های برنامه ریزی نشده خواهد بود. با این وجود، برخی از جنبه ها برای نظارت از راه دور برای اهداف دیگر، مانند به دست آوردن بازده عملیاتی، قابل استفاده هستند.

سه جنبه اصلی وجود دارد که در مرحله توسعه باید در نظر گرفته شود:

  • مجموعه داده
  • تجزیه و تحلیل
  • ارزش – اقدامات اصلاحی ناشی از حالت های شکست

ارزش یک راه حل از توانایی شناسایی حالت های خرابی در حال توسعه ناشی می شود که در صورت امکان خرابی می تواند باعث قطعی برنامه ریزی نشده یا تعمیر گران تر شود. علاوه بر این، شناسایی باید به اندازه کافی زود باشد تا مدت زمان بیشتری برای برنامه ریزی اقدامات اصلاحی در دسترس باشد. به اقدام اصلاحی اولیه باید مقداری اختصاص داده شود که بتوان آن را برای ارزیابی ارزش راه حل ردیابی کرد.

حالت‌های خرابی شناسایی‌شده و مقادیر مربوطه آن‌ها برای تصحیح پیشگیرانه به الزامات عملکردی راه‌حل تبدیل می‌شوند. نکته کلیدی که باید تشخیص داد این است که اقدام اصلاحی باید بیشتر از شناسایی یک ناهنجاری داده باشد – باید اطلاعاتی را در اختیار تکنسین قرار دهد که به او اجازه دهد بداند کدام قطعات و ابزار مورد نیاز است.

با الزامات عملکردی حالت های خرابی که باید توسط راه حل ارایه شوند، یک مجموعه داده را می توان شناسایی کرد. مجموعه داده حاوی عناصر داده ای خواهد بود که برای تعیین سلامت اجزای مختلف دستگاه مورد نیاز است. شناسایی مجموعه داده همراه با دانش حسگرهای موجود دستگاه، تعیین می کند که آیا حسگرهای اضافی مورد نیاز است یا خیر. علاوه بر شناسایی عناصر مجموعه داده، صحت داده ها نیز باید تعریف شود.

شناسایی مجموعه داده‌های مورد نیاز و حالت‌های خرابی باعث انتخاب ابزارهای تحلیل مناسب (تحلیل) مورد نیاز می‌شود. در قیاس ساخت‌وساز، حالت‌های شکست ساختاری، مجموعه داده‌ها  و تجزیه و تحلیل‌ها ابزارهایی برای کار با مواد هستند. خانه ای با نمای بیرونی آجری به جای چوب و میخ به آجر و ملات و به جای چکش و اره به ماله نیاز دارد. این رویکرد می‌تواند به جلوگیری از انتخاب یک روزنامه تحلیلی کمک کند که ممکن است برای کار در حال انجام کاری بیش از حد (به صرفه نیست) یا حتی بی‌اثر باشد.

راه حل های مقیاس پذیر

توسعه یک راه حل باید مقیاس پذیری را نیز در نظر بگیرد – به ویژه از نظر تلاش انسانی مورد نیاز برای اجرای آن. ایجاد اقدامات اصلاحی توصیه شده به طور خودکار به جای استفاده از متخصصان موضوع تجهیزات، مقیاس پذیری را بهبود می بخشد و هزینه را کاهش می دهد. این بدان معناست که تکنیک‌های تجزیه و تحلیل باید بیشتر از شناسایی ناهنجاری‌های داده‌ها انجام دهند – آنها باید ناهنجاری‌ها را به حالت‌های خرابی مرتبط کنند که نیازمندی‌های قطعات و ابزارها را افزایش دهد.

یکی از تصمیم‌گیری‌های کلی که باید هنگام اجرای راه‌حل نظارت بر شرایط اتخاذ شود، تعیین این است که آیا آن را بسازیم یا بخریم. عواملی که در این تصمیم باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • تاخیر در ارزش بازگشتی در حالی که راه حل در خانه توسعه می یابد.
  • ایجاد یک راه حل سرمایه بر است. بهترین بازده سرمایه انسانی و مالی کجاست؟
  • آیا شایستگی های اصلی در سازمان برای ایجاد راه حل وجود دارد؟

توانمندسازی شرکت ها برای انجام کارهای بیشتر با نظارت از راه دور

کار از راه دور عملیات را ساده می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و قرار گرفتن کارکنان در معرض محیط های پرخطر را به حداقل می رساند. فناوری‌های نظارت از راه دور جدید نیستند، اما اکنون زمان آن است که نگاهی دقیق‌تر به نحوه استفاده از آن‌ها برای ایجاد راه‌های جدید کسب‌وکار بیندازیم. از افزایش آگاهی تا تجسم داده ها، نظارت از راه دور می تواند بازدید از سایت را کاهش دهد و بهره وری را بهبود بخشد. اما از کجا شروع کنیم؟

https://www.offshore-technology.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *