نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:14 ق.ظ

کیفیت خودروهای جدید امسال در سطح بین المللی به دلیل مشکلات زنجیره تامین به شدت کاهش یافت

28 ژوئن 2022 -لورا کولودنی- تابلوهای تبلیغاتی در نمایندگی Ziegler Cadillac، Buick و GMC در لینکولنوود، ایلینوی، شرکت جنرال موتورز ایالات متحده

    بر اساس مطالعه کیفیت اولیه J.D. Power در سال 2022، کیفیت خودروی جدید امسال به دلیل کمبود قطعات، تنگناهای حمل و نقل و اختلالات تجارت جهانی، 11 درصد کاهش یافت. بیوک، دوج و شورلت در صدر فهرست قرار گرفتند در حالی که ولوو، کرایسلر و پولستار در رده سوم قرار گرفتند.

مطالعه کیفیت اولیه 2022 نشان داد که تعداد مدل‌های جدید چهار برابر بدتر از میانگین بخش‌هایشان است. جی دی پاور گفت که اختلالاتی مانند کمبود تراشه نیمه هادی و جابجایی پرسنل منجر به رسیدن مشکلات خودرو به رکورد بالا در تاریخ 36 ساله این مطالعه شده است.

دیوید آمودئو، مدیر خودروسازی جهانی در J.D. Power به CNBC گفت: ما قبلاً هرگز شاهد 11 درصد وخامت نبوده‌ایم.می‌دانستم که امسال به دلیل مشکلات زنجیره تامین و هر چیز دیگری با چالش‌هایی روبرو خواهیم بود. فکر نمی کردم بدترین سال ما باشد.بدترین چیزی که تا به حال دیده ایم 3 درصد سال به سال بوده است.»

رتبه‌بندی کیفی اولیه J.D. Power بر اساس پاسخ‌های نظرسنجی خریداران خودروهای جدید یا اجاره‌کنندگان خودروهای سال مدل فعلی است که در ۹۰ روز اول مالکیت خود پاسخ داده‌اند. این رتبه بندی قابلیت اطمینان طولانی مدت، جذابیت ویژگی های خودروها و تجربه فروش یا نمایندگی را در نظرسنجی های جداگانه در نظر می گیرد.

امسال، جنرال موتورز موفق شد کیفیت بسیاری از محصولات خود را بهبود بخشد و در بین تمام شرکت‌های خودروسازی فهرست، در رتبه اول قرار گیرد. کیفیت بیوک جنرال موتورز از رتبه دوازدهم سال گذشته به رتبه اول کیفیت اولیه در سال 2022 رسید.

جنسیس هیوندای بالاترین رتبه را در بین خودروهای پریمیوم دارد. تنها 9 برند از 33 برند رتبه بندی شده در سال نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت خودرو بهبود یافته اند.

در کل، سیستم‌های سرگرمی و برنامه‌های تلفن همراه برای اکثر خودروسازان دردسرساز هستند. بیشترین تعداد مشکلات گزارش شده مربوط به Android Auto و Apple CarPlay گوگل است که برای منعکس کردن برنامه های گوشی های هوشمند مانند Maps به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی خودرو طراحی شده اند.

به استثنای تسلا، خودروسازان جریان اصلی عموماً سیستم‌های اندروید و اپل را ادغام می‌کنند که به مشتریان اجازه می‌دهد گوشی‌های خود را در نمایشگر مرکزی خودروی خود منعکس کنند. تسلا از مرورگر خود استفاده می کند.

برای تسلا، که امسال از پایین ترین رتبه در رتبه هفتم قرار گرفت، با همان امتیاز کیفی اولیه میتسوبیشی، هم ترازی پنل و کیفیت پایین رنگ مشکلات رایج تر از مشکلات مشتری در برنامه موبایل یا سرگرمی این شرکت بود.

آمودئو در یک نشست رسانه‌ای گفت: «وقتی به آنچه تسلا درباره آن صحبت می‌کند فکر می‌کنیم، این که آنها یک شرکت نرم‌افزاری هستند که اتفاقاً وسایل نقلیه می‌سازند، و آنچه را که ما از نظر مشکلاتشان می‌بینیم، انجام می‌دهند.»

بر اساس این نظرسنجی، خودروهای الکتریکی به طور متوسط ​​نسبت به خودروها و کامیون‌های دارای موتورهای احتراق داخلی سنتی مشکلات بیشتری داشتند. آمودئو انتظار دارد که با افزایش تولید و افزایش پذیرش مشتری، “به سرعت” تغییر کند. این مطالعه نشان داد که وسایل نقلیه تسلا به طور متوسط ​​نسبت به خودروهای برقی سایر خودروسازان مشکلات کمتری داشتند.

سرمایه گذاری خودروهای الکتریکی ایلان ماسک کمی کیفیت اولیه خود را بهبود بخشید و امسال برای اولین بار به طور رسمی در لیست قرار گرفت. JD Power قبلاً صاحبان تسلا را بررسی کرده بود اما امتیاز آنها را رسمی ندانست.

خودروی برقی تازه وارد Polestar با 328 مشکل گزارش شده به ازای هر 100 خودروی تازه فروخته شده یا اجاره شده در رتبه آخر لیست قرار دارد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *