نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:20 ب.ظ

شهر شناور مالدیو به زودی از اولین خانه باشکوه خود رونمایی خواهد کرد

آمیا پالجا -22 ژوئن 2022 -تصویری از شهر شناور DutchDocklands Maldives/YouTube

شهر شناور مالدیو (MFC) یک پروژه بلندپروازانه اما بی‌سابقه برای ساخت یک شهر شناور برای مقابله با افزایش سطح دریا است. سی‌ان‌ان گزارش داد که پس از بیش از یک دهه تحت برنامه‌ریزی، سرانجام شهر شروع به شکل‌گیری کرد.

 کشور مجمع الجزایر مالدیو از 1190 جزیره تشکیل شده است که 80 درصد آنها به سختی یک متر از سطح دریا بالاتر هستند. این کشور در خطر شدید غوطه ور شدن کامل در زیر آب در پایان این قرن قرار دارد – زمانی که سطح آب دریاها یک متر افزایش می یابد.

برای فرار از این سرنوشت، دولت مالدیو با معمار کوئن اولتوئیس، موسس WaterStudio، شرکتی که متخصص در ساخت و ساز بر روی آب است، همکاری کرده است. این شرکت بیش از 300 سازه شناور را در سراسر جهان طراحی کرده است که اکنون به عنوان خانه، اداره، مدرسه و حتی مراکز مراقبت های بهداشتی عمل می کنند.

مفهوم اولتویس از شهر شناور تنها مجموعه ای از واحدها نیست، بلکه مجموعه ای شناور با مدارس، بیمارستان ها، فروشگاه ها، فضاهای عمومی و همچنین یک سیستم خنک کننده طبیعی به همراه یک مرکز تصفیه فاضلاب در محل است.

شهر شناور مالدیو چگونه ساخته می شود؟

اولتویس در گفتگو با CNN گفت نگرانی های زیست محیطی ساخت این شهر بلندپروازانه قبل از شروع ساخت و ساز به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفت و تلاش هایی برای حمایت از حیات دریایی در زیر شهر انجام شد. این شامل اتصال بانک های مرجان مصنوعی به زیر شهر است که به رشد طبیعی مرجان ها در آینده کمک می کند.

واحدهایی که شهر را تشکیل می دهند در یک کارخانه کشتی سازی محلی ساخته می شوند که از آنجا به موقعیت برنامه ریزی شده خود کشیده می شوند. پس از آن، هر واحد به یک بدنه بتنی بزرگ متصل می‌شود که روی دسته‌های فولادی تلسکوپی که به سازه کمک می‌کند با امواج شناور شود، به کف دریا پیچ می‌شود.

همه واحدها در ردیف های پیچ و خم شش ضلعی چیده می شوند و ظاهری مرجانی به شهر تالاب می دهند. وقتی صحبت از مرجان شد، صخره‌هایی که شهر را احاطه کرده‌اند به عنوان موج شکن طبیعی عمل می‌کنند و ساختار را تثبیت می‌کنند و به ساکنان کمک می‌کنند در حین شهر احساس دریازدگی نکنند.

هدف این شهر این است که با برق تولید شده در محل تا حد زیادی با استفاده از پنل های خورشیدی خودکفا شود، در حالی که زباله های تولید شده در محل درمان شده و سپس به عنوان کود برای گیاهان استفاده می شود. به جای استفاده از تهویه مطبوع معمولی، شهر آب عمیق دریا را به داخل تالاب پمپ می کند تا شهر را خنک کند.

خانه ها چه زمانی آماده می شوند؟

ساخت شهر شناور امسال با رونمایی از اولین واحدها در اواخر ماه جاری آغاز شد. ساکنان می توانند در اوایل سال 2024 نقل مکان کنند، در حالی که برنامه ریزی شده است که کل ساخت و ساز تا سال 2027 تکمیل شود.

MFC اولین مفهوم یک شهر شناور نیست. یک شهر شناور دیگر در نزدیکی بوسان در کره جنوبی و همچنین یکی در دریای بالتیک توسط یک شرکت خصوصی برنامه ریزی شده است CNN در گزارش خود گفت، با این وجود، مقیاس و چارچوب زمانی MFC بی سابقه است.

این شهر در فاصله 10 دقیقه ای قایق سواری از پایتخت مالی قرار دارد و انتظار می رود خانه هایی بین 150000 تا 250000 دلار قیمت داشته باشند که با خانه هایی که در یک جزیره دست ساز ساخته شده در نزدیکی آن ساخته شده قابل مقایسه است.

این شهر می تواند تا 20000 نفر را در خود جای دهد. با جمعیتی نیم میلیونی، این کشور باید به سرعت MFC را گسترش دهد تا مردم خود را در آینده شناور نگه دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *