نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:56 ب.ظ

محاسبه میزان بدهی شرکت ها برای ایجاد گرمایش جهانی

23 مه 2023 – توسط باب یرکا،

میانگین غرامت سالانه شرکت های سوخت فسیلی، 2025-2050 (میلیارد دلار آمریکا، فعلی) برای هر شرکت HR و LR میانگین سالانه غرامت برای 2025-2050 نشان داده شده است. اعتبار: One Earth (2023). DOI: 10.1016/j.oneear.2023.04.012

دو جامعه شناس، یکی با دانشگاه میلان-بیکوکا، و دیگری با موسسه پاسخگویی آب و هوا، از داده های نظرسنجی برای محاسبه مبلغی که شرکت ها باید به عنوان غرامت برای جبران فعالیت هایی که منجر به گرم شدن کره زمین شده است، استفاده کنند.

مارکو گراسو و ریچارد هید در مطالعه خود که در یک مقاله تفسیری منتشر شده در مجله One Earth گزارش شده است، نظرسنجی را از صدها اقتصاددان آب و هوا انجام دادند تا در مورد هزینه های مالی مرتبط با گرم شدن کره زمین و اینکه چه کسی باید برای بلایای طبیعی هزینه کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که می‌توان برخی رویدادهای محیطی را با تغییرات آب و هوایی مرتبط کرد، مثلاً موج گرمای فعلی در بخش‌هایی از جنوب آسیا یا سیل بیش از حد در میانمار و بنگلادش. در حال حاضر، دولت ها برای بازگرداندن نظم در چنین مناطقی هزینه پرداخت می کنند، یا در برخی موارد، شرکت های بیمه برای کسانی که پوشش دارند، پرداخت می کنند.

در برخی موارد، هیچ کس هزینه ای پرداخت نمی کند و قربانیان با بازسازی یا با رفتن به مناطق دیگر با موقعیت ها برخورد می کنند. در این تلاش جدید، محققان پیشنهاد می‌کنند که چون بسیاری از شرکت‌ها – به‌ویژه شرکت‌هایی که سوخت‌های فسیلی تولید و/یا می‌فروشند – در سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، مشارکت دارند، باید سهم خود را از کمک‌رسانی به بلایا بپردازند.

پس از میانگین گیری نتایج، محققان دریافتند که امکان ارزیابی مبالغ پرداختی از صنعت به عنوان یک کل (99 تریلیون دلار برای سال های 2025 تا 2050)، بخش های خاصی از صنعت و حتی شرکت های فردی وجود دارد.

برای مثال، آنها دریافتند که آرامکو عربستان باید سالانه تقریباً 43 میلیارد دلار و اکسون باید 18 میلیارد دلار بپردازد. محققان خاطرنشان می کنند که چنین وجوهی می تواند به یک حساب جهانی برای تامین مالی بازسازی اموال پس از رویدادهای زیست محیطی و شاید برای یافتن راه های جدیدی برای کاهش یا حتی توقف انتشار گازهای گلخانه ای پرداخت شود.

این دو اذعان دارند که ایجاد چنین سیستمی و اجرای آن دشوار خواهد بود، همانطور که اگر چنین سیستمی وجود داشته باشد، مدیریت آن دشوار است. اما آنها همچنین خاطرنشان می کنند که با گسترش آینده و فجایع زیست محیطی مرتبط با تغییرات آب و هوایی مکرر و شدیدتر، منابع جدید درآمدی برای پرداخت هزینه آنها لازم است – و آنها پیشنهاد می کنند که صورتحساب کسانی که بیشترین مسئولیت را دارند منطقی ترین رویکرد به نظر می رسد . https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *