نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:03 ق.ظ

کشف میکروب آتشفشانی و خوردن دی‌اکسید کربن

اندی کوربلی -28 آوریل 2023-Vulcano، ایتالیا – اعتبار Vicky Brock CC 2.0.

میکروبی که در دامنه‌های آتشفشان ایتالیایی زندگی می‌کند، می‌تواند سریع‌تر از هر گونه دیگری که تاکنون شناخته شده است، CO2 را خورده و در بدن خود ذخیره کند.دانشمندان امیدوارند که بتوانند از قدرت این موجود برای ایجاد حوضچه‌های جذب کربن برای کمک به بیرون کشیدن CO2 از جو استفاده کنند.

در حالی که کاهش ورودی CO2 آزاد شده از سوخت فسیلی در جو هنوز مهم است، بسیاری از دانشمندان اکنون پیش‌بینی می‌کنند که اثرات پیش‌بینی‌شده تغییرات آب و هوایی بدون در نظر گرفتن میزان CO2 موجود در جو رخ خواهد داد. به این ترتیب، حذف آن CO2 به همان اندازه اهمیت پیدا می کند.

در نزدیکی شهر سیسیل پالرمو، جزیره ولکانو میزبان میکروبی بود که «به طرز شگفت‌آوری سریع» دی‌اکسید کربن را خورد و در آب فرو رفت.

این امر منحصربه‌فرد است زیرا به ماشین‌آلات اجازه می‌دهد تا CO2 جذب شده توسط میکروب‌ها را جمع‌آوری کنند، به این معنی که حوضچه‌های جذب کربن نیازی ندارند مانند محل دفن زباله عمل کنند. آنها می توانند بارها و بارها دوباره پر شوند.

دکتر برادن تیرنی از کالج پزشکی ویل کورنل به گاردین گفت: این پروژه از 3.6 میلیارد سال تکامل میکروبی بهره می برد.

“نکته خوب در مورد میکروب ها این است که آنها ماشین های خود مونتاژ می شوند. با بسیاری از رویکردهای شیمیایی برای جذب CO2 چنین چیزی وجود ندارد.”

میکروب ها توسط بسیاری از طرف های مختلف به عنوان بخشی بالقوه از راه حل تغییرات آب و هوا دیده شده اند.

در سال 2022 GNN گزارش داد که دانشمندانی که برای شرکت بیوشیمیایی LanzaTech کار می کردند راهی برای مهندسی ژنتیکی باکتری هایی کشف کردند که اکسید کربن و دی اکسید کربن را قبل از تبدیل آنها به دو ماده شیمیایی پرکاربرد، استون و ایزوپروپانول مصرف می کنند که در غیر این صورت صدها هزار تن CO2 تولید می کنند.

فرآیندهایی مانند اینها بسیار مهم هستند زیرا با زیرساخت های موجود شرکت مطابقت دارند، در این مورد، تولید استون و ایزوپروپانول که در ده ها محصول معمولی خانگی از مواد پاک کننده گرفته تا لامپ استفاده می شود.

شرایطی وجود خواهد داشت که درخت از میکروب ها یا قارچ ها بهتر عمل می کند. اما شرایطی نیز وجود خواهد داشت که شما واقعاً خواهان یک میکروب آبزی با رشد سریع هستید که در آن غرق شود.

https://www.goodnewsnetwork.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *