نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:33 ب.ظ

تامین کنندگان خودرو آلمانی و ژاپنی جایگاه خود را نسبت به چینی ها از دست می دهند

8 ژوئن 2022- نوشته کریستوف هامرشمیت

پس از یک سال رکورد در سال 2019 با فروش 917 میلیارد یورویی، فروش تامین کنندگان خودرو در سال 2021 تنها حدود 2 درصد از بالاترین رکورد تاریخ عقب تر است. با این حال، از نظر توسعه فروش بین المللی، تامین کنندگان آلمانی و ژاپنی اهمیت خود را از دست می دهند، در حالی که چینی ها در حال افزایش هستند. تامین کنندگان بخش نیمه هادی عملکرد خوبی داشتند.

به عنوان بخشی از مطالعه 100 تامین کننده برتر، شرکت مشاوره و تحقیقات بازار Beryls Strategy Advisors 100 تامین کننده بزرگ خودرو در جهان را برای یازدهمین سال متوالی تجزیه و تحلیل کرد. برخلاف سال 2020 که تحت تأثیر تأثیر ویژه کرونا قرار گرفت، سال 2021 نیز به شدت تحت تأثیر همه گیری مداوم، بحران تراشه که همچنان ادامه دارد و وضعیت بدتر در بازارهای مواد خام بود. با این وجود، بسیاری از تامین کنندگان دوباره می توانند افزایش قابل توجهی در فروش و سود در سال مالی 2021 گزارش کنند. گام به گام آنها به سطوح قبل از همه گیری نزدیک می شوند. برنامه های بهینه سازی هزینه در مقیاس بزرگ نقش خود را ایفا می کنند. به عنوان مثال، فروش 100 تامین کننده بزرگ خودرو در جهان در سال 2021، با 899 میلیارد یورو (+ 13.4 درصد در مقایسه با سال 2020)، بسیار بالاتر از سطح سال قبل است که تحت سلطه Covid-19 بود، اما فقط کمتر از 2. درصد پایین‌تر از قوی‌ترین سال تا به امروز در سال 2019 است. سودآوری نیز می‌تواند دوباره به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به 6.3 درصد برسد، همتراز با 2018/2019. گروه تامین کنندگان آلمانی نیز در این تحول مثبت مشارکت دارند، البته به میزان کمتری نسبت به رقبای چینی خود.

بوش برای هفتمین سال متوالی از جایگاه اول خود در صف جهانی 100 تامین کننده بزرگ خودرو دفاع کرد. به طور کلی، هیچ حرکتی در بین 5 شرکت برتر وجود ندارد. مانند سال گذشته، دو شرکت آلمانی دیگر در رتبه‌های سوم (قاره‌ای) و چهارم (ZF Friedrichshafen) قرار دارند. مگنا در جایگاه پنجم قرار دارد. سال 2021 همچنین برای تولیدکنندگان تایر میشلین و بریجستون که رتبه های خود را حفظ کردند و در نتیجه جایگاه های 8 و 9 را حفظ کردند، خوب بود.

تامین کننده چینی Weichai Power در سال 2020 شور و هیجان زیادی ایجاد کرد. این شرکت اولین تامین کننده چینی بود که توانست به 10 شرکت برتر راه پیدا کند. با این حال، این شرکت که از تولید کننده موتورهای دیزلی تکامل یافته و اکنون در بخش نرم افزار کامیون و خودرو فعال است. ، قادر به حفظ موقعیت خود در بخش برتر نیست و در سال 2021 به رتبه دوازدهم بسیار قابل احترام سقوط کرد.

با این وجود، CATL، یک شرکت چینی، همچنان در بین 10 شرکت برتر حضور دارد. سازنده باتری برای اولین بار با رشد فروش 184 درصدی نسبت به سال قبل به گروه برتر می‌رود و بنابراین داستان موفقیت قابل توجهی را در بازار می‌نویسد. الکساندر تیمر، شریک و کارشناس تامین کننده بریلز: «اینکه یک سازنده باتری به 10 تای برتر منتقل شود، جای تعجب ندارد. از این گذشته، حتی در سال سخت 2021، تقاضا برای باتری آنقدر زیاد بود که CATL به عنوان یک نتیجه منطقی یکی از برندگان بسیار بزرگ بود. در هر صورت، گروه چینی یک آشنایی خوب در بین 100 نفر برتر است. در رتبه بندی سال 2018، CATL همچنان در رده 71 قرار داشت، اما از آن زمان پیشرفت چشمگیری نشان داده است.

اما همانطور که عملکرد Citic Dicastal نشان می‌دهد، تامین‌کنندگان چین فقط در فناوری‌های جدید نیرومحرکه قوی نیستند. این شرکت که محصولات اصلی آن چرخ‌های آلیاژی برای خودروها و کامیون‌ها هستند، در رتبه‌بندی 100 رتبه برتر، 26 را به خود اختصاص داد و در بررسی اجمالی امسال در جایگاه قوی 62 قرار گرفت. در مجموع، 9 تامین کننده چینی در بین 100 تامین کننده برتر قرار گرفتند. خوشه تامین کنندگان چینی می توانند از سیاست های صنعتی محلی و ملی که برای تقویت بازار داخلی چین از یک سو و سوخت گسترش به بازارهای بین المللی پیشرو طراحی شده اند، بهره زیادی ببرند.

بنابراین، سهم تامین کنندگان چینی در توسعه فروش بین المللی به طور پیوسته در حال رشد است. در سال 2018، هنوز 5٪ بود. در سال 2021، چینی ها می توانند سهم 9 درصدی را داشته باشند. این رشد به ضرر تامین کنندگان آلمانی و ژاپنی است. آلمان 23 درصد از کل فروش را در سال 2018 به خود اختصاص داده است در حالی که ژاپن 27 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است. از آن زمان هر دو کشور افت دردناکی را ثبت کرده اند. تامین کنندگان آلمانی اکنون تنها 21 درصد از کل فروش جهانی صنعت را به خود اختصاص داده اند، در حالی که ژاپنی ها 24 درصد از کل فروش جهانی این صنعت را به خود اختصاص می دهند.

https://www.eenewsautomotive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *