نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 7:02 ق.ظ

فناوری های جدید و اقتصاد دایره ای در صنعت

ژوئن 2، 2022 – انمار فرنگول

یک فنجان قهوه داغ شروع عالی روز برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است. اما هنگام خوردن اولین جرعه، به راحتی می توان فراموش کرد که چقدر کار برای آوردن آن به میز انجام می شود.از کشاورزان در حال کشت و برداشت گیاهان قهوه گرفته تا آسیاب و برشته کردن، بسیاری از مراحل حیاتی و سخت در تولید قهوه دخیل هستند. مانند تمام فرآیندهای صنعتی، اغلب از زمین، آب و انرژی زیادی استفاده می کند.این بدان معناست که بررسی‌های فزاینده‌ای پیرامون پایداری سفر از دانه‌ای به فنجان دیگر وجود دارد – چیزی که مورد توجه روسای برخی از بزرگترین شرکت‌های قهوه جهان قرار نگرفته است.

آندریا ایلی در اوایل ماه جاری در مجمع جهانی اقتصاد با اشاره به “الگوی استخراجی” حال و گذشته گفت: “ما باید مدل توسعه خود را تغییر دهیم.”

رئیس غول قهوه ایتالیایی Illycaffe، که به طور کلی صحبت می کرد، گفت که سیستم فعلی منابع طبیعی را تحلیل می برد و مقدار “بی نهایت” باقی مانده را تولید می کند.

او افزود که اینها “آلوده کننده و انباشته شده در بیوسفر، در نهایت عامل جلوگیری از خودبازسازی زیست کره بودند.”

ایده این است که ما باید این مدل را تغییر دهیم و یک مدل زیست تقلید جدید ایجاد کنیم که مانند طبیعت کار می کند و فقط از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند … احتمالاً خورشیدی.

ایلی همچنین به استیو سدویک از CNBC در پانل WEF گفت: «ما در مورد انتقال انرژی صحبت می‌کنیم، اما این پیش‌نیاز یک انتقال بسیار بزرگ‌تر است، که تغییر محیطی است.استدلال ایلی به مفهوم اقتصاد دایره ای وارد می شود. این ایده در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان به دنبال فعالیت هایی هستند که ضایعات را به حداقل می رساند و استفاده مجدد را تشویق می کند.

همچنین ماریا مندیلوس، مدیر عامل شرکت We Mean Business Coalition در پنل WEF سخنرانی کرد. او تاکید کرد که ایده های مرتبط با چرخش به تولید غذا محدود نمی شود.

او گفت: «فکر نمی‌کنم که ما به‌طور کامل از قدرت [اقتصاد دایره‌ای] – همچنین در سیستم‌های صنعتی بهره‌برداری کرده‌ایم» و افزود که اکنون «لحظه مناسب برای انجام این کار» است.

Mendiluce در ادامه به بحث در مورد مواد کمیاب مورد نیاز برای گذار به یک اقتصاد پایدارتر با اشاره به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی یا OEMها مانند خودروسازان پرداخت.

او گفت: «اگر با سازندگان OEM صحبت کنید، اقتصاد دایره‌ای محور اصلی استراتژی است، زیرا ما باید این مواد – کبالت، نیکل و غیره – را بازیافت کنیم تا بتوانیم باتری‌ها را برای آینده تهیه کنیم.

شرکت ها به آرامی اما مطمئناً در حال توسعه فرآیندهایی برای بازیافت مواد مورد استفاده در فناوری های حیاتی برای انتقال انرژی هستند.

به عنوان مثال، نوامبر گذشته، شرکت باتری سوئدی Northvolt اعلام کرد که اولین سلول باتری خود را با آنچه که به عنوان “نیکل، منگنز و کبالت 100٪ بازیافت شده” توصیف می کند، تولید کرده است.

و چند ماه قبل از آن، در ژوئن 2021، واحد انرژی‌های تجدیدپذیر جنرال الکتریک و غول سیمان Holcim قراردادی را برای بررسی بازیافت پره‌های توربین بادی منعقد کردند.

دیکن پینر، شریک ارشد و یکی از رهبران McKinsey Sustainability، با بازگشت به موضوع چگونگی تأثیر جهان طبیعی بر رویه های تجاری، طبیعت را «مانند ترازنامه سیاره» توصیف کرد.

او گفت: «وابستگی‌های زیادی اقتصاد واقعی به طبیعت وجود دارد که بسیاری از شرکت‌ها [و] دولت‌ها هنوز به طور کامل متوجه نشده‌اند». “وابستگی متقابل … خیلی عالی است.”

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *