نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:11 ق.ظ

کارخانه حذف کربن به کمک اقیانوس در هاوایی راه اندازی شد

  

اندی کوربلی -19 مه 2022

یک شرکت در وسط اقیانوس آرام یک سیستم منحصر به فرد ایجاد کرده است که از زیرساخت های موجود برای بیرون کشیدن کربن از اقیانوس استفاده می کند.مزیت حذف کربن بوسیله اقیانوس ساده است – کربن بیشتری را در فضای کمتری نسبت به هوا نگه می دارد. علاوه بر این، ماشین‌آلات زیادی در حال حاضر آب را از اقیانوس بیرون می‌کشند – برای مثال کارخانه‌های نمک‌زدایی – بنابراین اتصال دستگاهی که در یک کانتینر حمل‌ونقل نگهداری می‌شود به سیستم‌های موجود بسیار ساده است.

در این مورد، شرکت Heimdal مستقر در هاوایی از نیروگاه های نمک زدایی ایالت پنجاهم در جزیره بزرگ استفاده می کند.

هنگامی که آب دریا به Heimdal V1 پمپ می شود، از الکترولیز برای جداسازی هیدروژن و اکسیژن از اسیدهای مبتنی بر کربن که دریا را گرم می کنند، استفاده می کند.

آب تصفیه شده دریا بدون کربن به اقیانوس ها بازگردانده می شود و اسیدهای جدا شده به عنوان اسید کلریدریک فروخته می شوند – یک ترکیب معمولی تولیدی و آزمایشگاهی که در کارخانه ها تولید می شود تا بازار جهانی 20 میلیون تن در سال را برآورده کند.

اریک میلار، مدیرعامل Heimdal به Fast Company گفت: «وقتی اسیدیته اضافی از اقیانوس حذف می‌شود، نحوه وجود CO2 به قبل از انقلاب صنعتی تغییر می‌کند.

این باعث دور شدن آن از کربنیک بودن ، که عامل اسیدی شدن اقیانوس ها است ، می شود و به سمت بی کربنات و کربنات می رود. اینها اشکال پایداری از دی اکسید کربن معدنی هستند که به کف اقیانوس می آیند، جایی که برای بیش از 100000 سال ذخیره می شوند.

کلید درک اینکه چرا کربن موجود در اقیانوس ها بر دمای جهانی تأثیر می گذارد، جایگاه آنها در چرخه کربن جهانی است. سیستم‌های آب و هوایی دائماً مولکول‌های کربن را به داخل و خارج از خاک، در اتمسفر و پایین به دریا منتقل می‌کنند.

اقیانوس ها در حال حاضر یک سوم کل CO2 پمپ شده به اتمسفر را دریافت کرده اند که آنها را گرم تر و اسیدی تر می کند. کربن موجود در اقیانوس سرانجام به اتمسفر بازمی‌گردد، و بنابراین بیرون کشیدن آن در حالی که در محلول متراکم‌تری (آب) قرار دارد، به این معنی است که انسان‌ها آن را به بیرون کشیدن بیشتر و با سرعت بیشتری فرا می‌خوانند.

برای این منظور، هر Heimdal که در کانتینر حمل و نقل خود مستقر می شود، می تواند سالانه 1000 تن کربن را با تنها کسری از هزینه روش های جذب هوا از اقیانوس خارج کند. در نمونه اولیه فعلی، Heimdal کربن را با قیمتی در حدود 475 دلار در هر تن از دریا خارج می کند، اما کارخانه های آینده باید 5000 تن در سال و کمتر از 200 دلار در هر تن را مدیریت کنند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *