نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 7:55 ق.ظ

طبق گزارش Just Capital، اینها 10 شرکت بزرگ سبز آمریکا در سال 2022 هستند

کت

22 آوریل 2022- دیانا اولیک -VMware در NYSE، 14 دسامبر 2021.-منبع NYSE

چه به زور و چه از روی میل، شرکت های بزرگ توجه بیشتری به ردپاها و خطرات محیطی خود دارند. با این حال، برخی نسبت به دیگران سریعتر به سمت هدف محدود کردن گرمایش جهانی حرکت می کنند.

اخیراً قوانین جدیدی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیشنهاد شده است تا گزارش انتشار گازهای گلخانه ای و خطرات آب و هوایی را الزامی کند. علاوه بر این، پیشنهادات مرتبط با آب و هوا اکنون اکثریت تعداد بی سابقه ای از  تصمیمات کلی سهامداران را تشکیل می دهند.

در حالی که برخی از شرکت‌ها تعهدات خود را اعلام می‌کنند، اما پیشرفت کمی نسبت به آنها دارند، برخی دیگر در حال صحبت کردن هستند. گزارش جدیدی از جاست کپیتال، که تعهدات آب و هوایی شرکت ها را در گذشته اندازه گیری کرده است، رهبران آب و هوای شرکت ها را در راسل 1000 برای سال 2022 فهرست می کند. این سال شامل یک اندازه گیری جدید است که شامل تعهدات به هدف مبتنی بر علم برای محدود کردن کل گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد، استاندارد تعیین شده توسط توافقنامه پاریس می شود..در حال حاضر، تنها 7 درصد از شرکت ها متعهد به تلاش برای دستیابی به این هدف شده اند.

شرکت هایی که در فهرست جاست قرار دارند به طور متوسط ​​47 برابر کمتر از همتایان خود راسل 1000 گازهای گلخانه ای منتشر می کنند و 3.7 برابر بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند. مسترکارت و مایکروسافت تنها شرکت هایی هستند که از سال گذشته به 10 شرکت برتر بازگشته اند، زیرا معیار جدید هدف مبتنی بر علم است.

علاوه بر معیارهای انرژی، این شرکت‌ها عملکرد ESG را به جبران خسارت شرکت‌ها نیز گره می‌زنند. تنها از سال گذشته، سهم شرکت هایی که این کار را انجام می دهند از 13 درصد به حدود 27 درصد افزایش یافته است.

مارتین ویتاکر مدیرعامل جاست کپیتال گفت: من فکر می کنم این باعث ایجاد اعتماد می شود. یکی از چیزهایی که امسال تغییر کرده است این است که مردم نسبت به ادعاهایی که شرکت ها مطرح می کنند، شستشوی سبز و غیره شک دارند. بنابراین مصرف کنندگان و سرمایه گذاران نیز می خواهند مطمئن باشند که شرکت ها در حال صحبت کردن هستند.

در صدر فهرست “10 مورد برتر برای محیط زیست” VMWare است. هدف این شرکت نرم‌افزاری دستیابی به اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 در سراسر عملیات و زنجیره تامین است. در حال حاضر حدود 80 درصد از انرژی مصرفی آن به عنوان انرژی تجدیدپذیر طبقه بندی می شود.

مایکروسافت که یکی از دو شرکتی بود که سال گذشته نیز در این لیست قرار داشت، در جایگاه دوم قرار گرفت. این کشور نه تنها در واکنش شرکت‌ها به تغییرات اقلیمی با اهداف کربن منفی و بدون اتلاف خود پیشرو بوده است، بلکه بر مشارکت جامعه نیز تمرکز دارد و اخیراً در توافق‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که سود را به توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در جوامع محروم اختصاص می‌دهد.

Intuit به لطف هدف جدید خود برای کاهش 50 برابری انتشار گازهای گلخانه ای جهانی نسبت به ردپای عملیاتی خود در سال 2018 در دهه آینده، سه رتبه برتر را تکمیل می کند. همچنین از گزینه‌های انرژی تجدیدپذیر برای کارکنان خود پشتیبانی می‌کند و در پروژه‌هایی برای نوآوری و تامین مالی راه‌حل‌های آب و هوایی با تاثیر بالا مانند کشاورزی احیاکننده و مدیریت مبرد همکاری می‌کند.

اپل همچنین نه تنها به دلیل هدف تایید شده 1.5 درجه، بلکه به دلیل توجه به نقش تامین کنندگان در اهداف زیست محیطی خود، در این لیست قرار گرفت. این کشور متعهد شده است تا سال 2030 زنجیره تامین خود را کربن خنثی کند.

مسترکارت همچنین با تعهد اضافی به صفر خالص تا سال 2050 برای دومین سال به لیست بازگشت و آن را به جبران خسارت اجرایی خود، همراه با سایر اهداف ESG گره زد. این شرکت به دلیل تعهد خود به توسعه محصولات پایدار نمرات بالایی دریافت کرد، که نمونه آن مشارکت با Conservation International برای ایجاد برنامه کارت تأثیر حیات وحش است.

شرکت‌های دیگری که در بین 10 شرکت برتر قرار گرفتند، Moody’s، PayPal، Etsy، HP و PVH Corp بودند که همگی متعهد به یک هدف تایید شده مبتنی بر علم 1.5 درجه بودند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *