نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:15 ق.ظ

جریان ارزش از مشتری تا مشتری

بسیاری از شرکت ها به هنگام تدوین استراتژی شرکت خود، با توجه به معماری تجاری  خود این کار را انجام می دهند .  در فرایند تحقیق و تجزیه و تحلیل  سازمانی ، آنها به کشف مجدد ارزش های جدیدی می شوند .  اگر آنها امدیریت با انگیزه و آشنا به زنجیره های ارزش و جریان های ارزش در شرکتهای خود برخوردار باشند می توانند تحول جدی در سازمانشان ایجاد کنند .

در این راستا باید به مفاهیمی خاص توجه داشت .

معماری کسب و کار سازمانی، جریان‌های ارزش سازمانی و روابط آن‌ها را با تمام نهادهای خارجی که شرکت با آنها در تعامل است ، آغاز می‌شود . این تعریفی است از آنچه که شرکت باید تولید کند تا مشتریان خود را راضی کند، در بازار رقابت کند، با تامین کنندگان خود معامله کند، عملیات را حفظ کند و از کارکنان خود مراقبت کند.

جریان ارزش مجموعه ای سرتاسری از فعالیت هاست که کالا یا خدمت یا ابزاری را برای مشتری ایجاد می کند. جریان ارزش یک هدف مشخص دارد و آنهم رضایت مشتری است .برای مدیران و کارکنان  این یک اصطلاح شناخته شده است که در دو موضوع شش سیگما و تولید ناب مورد استفاده قرار می گیرد.

یک زنجیره ارزش، فعالیت های استراتژیک یک شرکت را  بهم مرتبط می کند تا رفتار هزینه ها و منابع موجود و بالقوه را درک کند. این امر شرکت را قادر می سازد تا با انجام این فعالیت های استراتژیک ارزان تر یا بهتر از رقبا، مزیت رقابتی به دست آورد.

بطور خلاصه :

  • شناخت نیاز واقعی مشتری خود یک ارزش است .
  • تبدیل این نیاز به کالا یا خدمت و یا ابزار برای رفع نیاز او یک ارزش است .
  • تحویل درست و به موقع کالا یا خدمت یا ابزار به او برای استفاده و رفع نیازش یک ارزش است .
  • درست مدیریت کردن این مسیر یک ارزش است .
  • ارزش کل فقط معادل قیمت دریافت شده از مشتری نیست و افزایش تجربه و مهارت فردی و سازمانی و دانش اندوخته شده ارزش کل است .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *